Ponad połowa problemów z ubezpieczeniami dotyczy kierowców

Rzecznik Ubezpieczonych opublikował dane dotyczące liczby skarg złaszanych do niego w 2011 roku. Choć na stanowisku Rzecznika w ubiegłym roku doszło do zmiany warty, trwająca od kilku lat tendencja nie uległa zmianie – klienci skarżą się na ubezpieczycieli najczęściej na ubezpieczenia komunikacyjne.

Łącznie na biurko Rzecznika trafiło 14 356 skarg, zatem aż o 20 proc. więcej niż w roku 2010 (11 947). Najnowsza statystyka oznacza około 40 nowych zgłoszeń od ubezpieczonych dziennie. Wszystkie skargi, pochodziły od klientów, żadna nie wpłynęła – na mocy umowy o współpracy – od Komisji Nadzoru Finansowego.

Dominacja ubezpieczeń komunikacyjnych w ogóle zgłaszanych skarg (53,9 proc.) nie wynika wcale z wyróżniająco się niskiej jakości obsługi kierowców, ale z faktu, że zarówno obowiązkowe OC, jak i inne dodatkowe ubezpieczenia samochodowe są najczęstszymi polisami w portfelu większości Polaków.

Do najczęstszych problemów ubezpieczonych należały:

Około 13 proc. wszystkich skarg, zatem drugą najliczebniejszą grupę stanowiły zgłoszenia w związku z ubezpieczeniami na życie. W tym przypadku najczęściej zawiadamiano Rzecznika o problemach związanych z:

Niewiele osób zgłasza się do Rzecznika w związku z ubezpieczeniem kredytu (89 skarg) czy kart płatniczych (3).

Raport Rzecznika jest dostępny na jego stronie internetowej, można w nim sprawdzić m.in. na które towarzystwa ubezpieczeniowe najczęściej skarżono się w ubiegłym roku.

Źródło: Bankier.pl