Poprawiliśmy bankowość elektroniczną

Bank BGŻ zmienił system bankowości internetowej dla firm eBGŻ Firma. O szczegółach zmian opowiada w rozmowie z PRNews.pl Tomasz Kowalski, dyrektor Departamentu Produktów Elektronicznych i Wirtualnych w Banku BGŻ.


Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Czym kierował się bank wprowadzając zmiany w bankowości internetowej dla firm?


Tomasz Kowalski, dyrektor Departamentu Produktów Elektronicznych i Wirtualnych w Banku BGŻ: Decydując się na inną wizualizację graficzną eBGŻ Firma tak przeprojektowaliśmy system, aby spełnił oczekiwania obecnych i przyszłych użytkowników. Konieczne było zachowanie spójności graficznej serwisu z przyjętą w banku kolorystyką linii biznesowych oraz stroną informacyjną www.bgz.pl. Niezbędne było oczywiście uwzględnienie najlepszych praktyk rynkowych związanych z projektowaniem nowoczesnych serwisów internetowych oraz rosnących wymagań użytkowników, którzy oczekują przyjaznej usługi o prostej i spójnej funkcjonalnie nawigacji.

Co klienci zyskali dzięki tym zmianom?

Przede wszystkim ekrany nowego serwisu stały się bardziej praktyczne i poprawiliśmy ich ergonomię. Część treści i informacji dotychczas prezentowanych na stronach serwisu eBGŻ Firma została usunięta, część została przeredagowana z zastosowaniem słownictwa bardziej zrozumiałego dla użytkownika. Strony stały się bardziej przejrzyste i łatwiejsze w obsłudze. Wzbogaciliśmy również serwis o nowe funkcjonalności i uprościliśmy nawigację nie burząc dotychczasowej logiki systemu tak aby nasi obecni klienci intuicyjnie poruszali się w nowej odsłonie serwisu.

Czy te zmiany zostały wymuszone przez klientów czy to strategiczne działanie banku?


Wprowadzone zmiany są elementem strategii banku. Zgodnie z naszym bankowym mottem Bank BGŻ. Dobrze służy ludziom chcemy tworzyć rozwiązania, które będą najlepiej zaspokajały rosnące potrzeby klientów. Przyjęta w naszym banku strategia rozwoju systemów bankowości elektronicznej zakłada dalsze umacnianie roli transakcyjnych systemów internetowych jako podstawowego kanału dostępu do rachunku firmowego. Będąc świadomym zaciętej konkurencji i jej dynamicznego rozwoju uważamy, że niezwykle istotne jest stałe podnoszenie jakości oferowanych klientom usług. Dlatego usprawniamy funkcjonalności tak, aby spełniały wysokie standardy rynkowe i były zarówno przyjazne, jak i użyteczne dla ich odbiorców.

Które elementy w nowej szacie graficznej zostały poddane największym modyfikacjom?

Uprościliśmy logowanie poprzez oczyszczenie ekranów logowania z nadmiaru treści. Dzięki temu użytkownik serwisu swoją uwagę kieruje przede wszystkim na proces logowania oraz element marketingowy w postaci oferty Banku BGŻ dla firm. Logowanie ze względów na chęć zachowania wysokich standardów bezpieczeństwa serwisu nie uległo zmianie i przebiega przy użyciu tokena.

W części transakcyjnej ekran prezentowany zalogowanym użytkownikom podzieliliśmy na 3 główne sekcje. Pierwsza z nich to nagłówek/stopkę element stały systemu prezentujący użytkownikowi m.in. informację o czasie końca sesji, datę ostatniego logowania, komunikaty informacyjne. Drugim elementem jest menu umożliwiające wybór typu dyspozycji dostępne jest z lewej strony ekranu wraz z informacją dotyczącą kursów walut oraz sekcją umożliwiającą kontakt z bankiem. Trzecią sekcją jest menu umożliwiające składanie dyspozycji. To centralna część ekranu – element zmieniany dynamicznie w zależności od opcji wybranej z menu po lewej stronie.

Czy klienci pozyskali jakieś nowe funkcjonalności?

Tak. Użytkownikom serwisu eBGŻ przekazaliśmy szereg usprawnień funkcjonalnych i produktowych. Skupiliśmy się głownie na ułatwieniu nawigacji oraz intuicyjności poszczególnych kroków wykonywanych na co dzień w serwisie przez klienta. Takie elementy jak licznik końca sesji, pokazujący kiedy w przypadku braku aktywności, użytkownik zostanie automatycznie wylogowany poprawiły odbiór i przejrzystość systemu.

Dodatkowo zmodyfikowaliśmy mechanizm wyboru wersji językowej systemu, umożliwiając interaktywna zmianę wersji językowej, bez konieczności wylogowywania się z serwisu. Nowością są też efektywniejsze sposoby zarządzania złożonymi dyspozycjami.

Od 20 października klienci korzystają tylko z nowego serwisu. Jak go oceniają?

W procesie udostępniania nowego serwisu kierowaliśmy się przede wszystkim dobrem klienta. Migracja ze starego systemu zajęła nam 14 dni. Z zebranych informacji wynika, że nowy serwis już w pierwszych dniach po uruchomieniu spotkał się z pozytywnym odbiorem użytkowników. Sygnały o tym napływały zarówno ze strony klientów instytucjonalnych, którzy uczestniczyli w fazie wdrożenia pilotażowego, jaki i pracowników zespołu wsparcia sprzedaży, doradców klientów i konsultantów Contact Center. Wierzymy, że ten pozytywny trend zostanie utrzymany dzięki nowym funkcjonalnościom, które niebawem zostaną udostępnione użytkownikom serwisu eBGŻ Firma.

Czy może Pan powiedzieć coś więcej na temat przyszłych zmian?

Przede wszystkim skupiamy się na dalszej poprawie ergonomii systemu i jego funkcjonalności. Oznacza to sukcesywne wdrażanie zmian znacznie poprawiających komfort pracy klienta. Jednoczenie na początku roku planujemy zintegrowanie wszystkich usług transakcyjnych i informacyjnych. Jesteśmy bankiem relacyjnym. Chcemy zarówno w kontaktach z doradcą, jak i w kanałach elektronicznych wspierać klienta i być dla niego partnerem w biznesie. W tym celu pracujemy nad udostępnieniem portalu finansowego dla klientów Instytucjonalnych. Chęć bycia blisko klienta determinuje również udostępnianie rozwiązań mobilnych. W pierwszej fazie skupimy się nad mobilnym serwisem informacyjnym umożliwiającym podejmowanie świadomych decyzji finansowych.