PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćPoprawiliśmy bankowość elektroniczną

Poprawiliśmy bankowość elektroniczną

Nasz gość 06.11.2012 (08:05)

Bank BGŻ zmienił system bankowości internetowej dla firm eBGŻ Firma. O szczegółach zmian opowiada w rozmowie z PRNews.pl Tomasz Kowalski, dyrektor Departamentu Produktów Elektronicznych i Wirtualnych w Banku BGŻ.


Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Czym kierował się bank wprowadzając zmiany w bankowości internetowej dla firm?


Tomasz Kowalski, dyrektor Departamentu Produktów Elektronicznych i Wirtualnych w Banku BGŻ: Decydując się na inną wizualizację graficzną eBGŻ Firma tak przeprojektowaliśmy system, aby spełnił oczekiwania obecnych i przyszłych użytkowników. Konieczne było zachowanie spójności graficznej serwisu z przyjętą w banku kolorystyką linii biznesowych oraz stroną informacyjną www.bgz.pl. Niezbędne było oczywiście uwzględnienie najlepszych praktyk rynkowych związanych z projektowaniem nowoczesnych serwisów internetowych oraz rosnących wymagań użytkowników, którzy oczekują przyjaznej usługi o prostej i spójnej funkcjonalnie nawigacji.

Co klienci zyskali dzięki tym zmianom?

Przede wszystkim ekrany nowego serwisu stały się bardziej praktyczne i poprawiliśmy ich ergonomię. Część treści i informacji dotychczas prezentowanych na stronach serwisu eBGŻ Firma została usunięta, część została przeredagowana z zastosowaniem słownictwa bardziej zrozumiałego dla użytkownika. Strony stały się bardziej przejrzyste i łatwiejsze w obsłudze. Wzbogaciliśmy również serwis o nowe funkcjonalności i uprościliśmy nawigację nie burząc dotychczasowej logiki systemu tak aby nasi obecni klienci intuicyjnie poruszali się w nowej odsłonie serwisu.

Czy te zmiany zostały wymuszone przez klientów czy to strategiczne działanie banku?


Wprowadzone zmiany są elementem strategii banku. Zgodnie z naszym bankowym mottem Bank BGŻ. Dobrze służy ludziom chcemy tworzyć rozwiązania, które będą najlepiej zaspokajały rosnące potrzeby klientów. Przyjęta w naszym banku strategia rozwoju systemów bankowości elektronicznej zakłada dalsze umacnianie roli transakcyjnych systemów internetowych jako podstawowego kanału dostępu do rachunku firmowego. Będąc świadomym zaciętej konkurencji i jej dynamicznego rozwoju uważamy, że niezwykle istotne jest stałe podnoszenie jakości oferowanych klientom usług. Dlatego usprawniamy funkcjonalności tak, aby spełniały wysokie standardy rynkowe i były zarówno przyjazne, jak i użyteczne dla ich odbiorców.

Które elementy w nowej szacie graficznej zostały poddane największym modyfikacjom?

Uprościliśmy logowanie poprzez oczyszczenie ekranów logowania z nadmiaru treści. Dzięki temu użytkownik serwisu swoją uwagę kieruje przede wszystkim na proces logowania oraz element marketingowy w postaci oferty Banku BGŻ dla firm. Logowanie ze względów na chęć zachowania wysokich standardów bezpieczeństwa serwisu nie uległo zmianie i przebiega przy użyciu tokena.

W części transakcyjnej ekran prezentowany zalogowanym użytkownikom podzieliliśmy na 3 główne sekcje. Pierwsza z nich to nagłówek/stopkę element stały systemu prezentujący użytkownikowi m.in. informację o czasie końca sesji, datę ostatniego logowania, komunikaty informacyjne. Drugim elementem jest menu umożliwiające wybór typu dyspozycji dostępne jest z lewej strony ekranu wraz z informacją dotyczącą kursów walut oraz sekcją umożliwiającą kontakt z bankiem. Trzecią sekcją jest menu umożliwiające składanie dyspozycji. To centralna część ekranu – element zmieniany dynamicznie w zależności od opcji wybranej z menu po lewej stronie.

Czy klienci pozyskali jakieś nowe funkcjonalności?

Tak. Użytkownikom serwisu eBGŻ przekazaliśmy szereg usprawnień funkcjonalnych i produktowych. Skupiliśmy się głownie na ułatwieniu nawigacji oraz intuicyjności poszczególnych kroków wykonywanych na co dzień w serwisie przez klienta. Takie elementy jak licznik końca sesji, pokazujący kiedy w przypadku braku aktywności, użytkownik zostanie automatycznie wylogowany poprawiły odbiór i przejrzystość systemu.

Dodatkowo zmodyfikowaliśmy mechanizm wyboru wersji językowej systemu, umożliwiając interaktywna zmianę wersji językowej, bez konieczności wylogowywania się z serwisu. Nowością są też efektywniejsze sposoby zarządzania złożonymi dyspozycjami.

Od 20 października klienci korzystają tylko z nowego serwisu. Jak go oceniają?

W procesie udostępniania nowego serwisu kierowaliśmy się przede wszystkim dobrem klienta. Migracja ze starego systemu zajęła nam 14 dni. Z zebranych informacji wynika, że nowy serwis już w pierwszych dniach po uruchomieniu spotkał się z pozytywnym odbiorem użytkowników. Sygnały o tym napływały zarówno ze strony klientów instytucjonalnych, którzy uczestniczyli w fazie wdrożenia pilotażowego, jaki i pracowników zespołu wsparcia sprzedaży, doradców klientów i konsultantów Contact Center. Wierzymy, że ten pozytywny trend zostanie utrzymany dzięki nowym funkcjonalnościom, które niebawem zostaną udostępnione użytkownikom serwisu eBGŻ Firma.

Czy może Pan powiedzieć coś więcej na temat przyszłych zmian?

Przede wszystkim skupiamy się na dalszej poprawie ergonomii systemu i jego funkcjonalności. Oznacza to sukcesywne wdrażanie zmian znacznie poprawiających komfort pracy klienta. Jednoczenie na początku roku planujemy zintegrowanie wszystkich usług transakcyjnych i informacyjnych. Jesteśmy bankiem relacyjnym. Chcemy zarówno w kontaktach z doradcą, jak i w kanałach elektronicznych wspierać klienta i być dla niego partnerem w biznesie. W tym celu pracujemy nad udostępnieniem portalu finansowego dla klientów Instytucjonalnych. Chęć bycia blisko klienta determinuje również udostępnianie rozwiązań mobilnych. W pierwszej fazie skupimy się nad mobilnym serwisem informacyjnym umożliwiającym podejmowanie świadomych decyzji finansowych.

2012-11-06
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców