Port przesiadkowy Wiedniu fundamentem wzrostu Grupy Austrian Airlines

W przeciągu ostatniego roku, Grupa Austrian Airlines nie tylko znacznie rozszerzyła siatkę swoich połączeń i zwiększyła ich intensywność wykonywanych na trasach do centralnej i wschodniej Europy, ale zdołała powiększyć ofertę połączeń długodystansowych do Azji i Australii. Siatka połączeń austriackich linii lotniczych, która obecnie obejmuje około 130 destynacji na całym świecie, jest zintegrowana w bardzo dobrze prosperujący i rozszerzający się stale system międzynarodowych połączeń. Centrum tego systemu stanowi port przesiadkowy w Wiedniu.

Ze względu na swoją wielkość oraz możliwość bardzo szybkiej przesiadki, wynoszący zaledwie 25 minut doskonale spełnia funkcję pomostu między wschodem i zachodem. Wartym podkreślenia jest fakt, iż Grupa Austrian Airlines posiadając 56% udziału w ruchu przez Wiedeń, z sukcesem wypracowała sobie pozycję wiodącego europejskiego przewoźnika w segmencie ruchu przesiadkowego.

W celu dalszego wzmacniania tej pozycji, Austrian Airlines wprowadza obecnie bonus przesiadkowy, mający zachęcić jeszcze większą liczbę pasażerów do uwzględniania przesiadki przez Wiedeń, przy planowaniu swojej podróży. Dlatego od 17 stycznia 2005 r. austriackie linie lotnicze pokryją koszt opłaty na poziomie 8 Euro na lotach rozkładowych (ogólna opłata wynosi obecnie 14.17 Euro) do każdego biletu pasażera przesiadającego się w Wiedniu. Jest to redukcja opłaty o ponad 50% skierowana wobec pasażerów, którzy zdecydują się na podróż przez stolicę Austrii.

Z powodu niewielkiego „odprężenia” warunków na rynku paliw, Grupa Austrian Airlines zredukowała z dniem 17 stycznia 2005 r. opłaty dodatkowe za paliwo na lotach rozkładowych zapowiedziane w 2004 r. Na krótkich i średnich dystansach, koszty te zostaną obniżone, z 9 do 7 Euro, na długich dystansach redukcja nastąpi z 25 do 17 Euro, na lotach z i do Australii koszty spadną z 28 do 22 Euro za przelot.

„Ruch transferowy przez Wiedeń, stanowi serce i umiejscawia się w centrum naszej globalnej sieci połączeń. Dlatego stale inwestujemy w Wiedeń jako centrum przesiadkowe, także przy pomocy pokrywania części opłat transferowych pobieranych na lotnisku wiedeńskim. Ten bonus przesiadkowy będzie naturalnie szczególnie ciepło przyjęty przez pasażerów z różnych części Austrii podróżujących przez Wiedeń za granicę” – mówi Dr Josef E. Burger, dyrektor handlowy Grupy Austrian Airlines.

„Bonus jest niezwykle korzystny, także dla pasażerów rozpoczynających swój lot w Polsce i korzystających z portu przesiadkowego w Wiedniu. Stanowi on szczególne udogodnienie dla tych, którzy planują swą podróż na dalekie odległości – do Azji czy Australii.” – komentuje Soeren Olsen, dyrektor Grupy Austrian Airlines na Polskę. „Pasażer nie tylko zaoszczędzi czas, ale także środki finansowe, które będzie mógł przeznaczyć na inne atrakcje w miejscach docelowych. Nowoczesność lotniska w Wiedniu jest dodatkowym atutem, o którym zapewne przekonał się każdy pasażer austriackich linii lotniczych. Wszystkich tych, którzy nie mieli dotąd okazji się o tym przekonać serdecznie zapraszam do skorzystania z naszej oferty” – dodaje Soeren Olsen.