POS TV – nowy nośnik reklamowy

Reklamodawca wykorzystał możliwość wymiernego i obiektywnego zmierzenia skutków kampanii. Reklamowany produkt: samochodowy odświeżacz powietrza-Ambi Pur Car jest artykułem dostępnym na stacjach Shell, czyli w lokalizacjach, gdzie realizowana była kampania. Tak więc POS TV został wykorzystany jako typowe wsparcie sprzedaży.

Medium to (POS TV) wywodzi się z Europy Zachodniej, gdzie na początku pełniło rolę typowego nośnika POS (znajdującego się bezpośrednio w punkcie sprzedaży, wręcz przy kasie), mającego wspierać sprzedaż, w szczególności impulsową.

Stopniowo, w skutek rozwoju liczby nośników, zwiększania ich zasięgu, różnorodności kształtów i rozmiarów zaczęto wykorzystywać je z powodzeniem także w kampaniach wizerunkowych. Do tego celu nadaje się POS TV świetnie ze względu na kojarzenie go przez odbiorców z nowoczesnością, innowacyjnością, nowatorstwem, a są to wartości szczególnie dla niektórych reklamodawców bezcenne. Walor ten występuje szczególnie silnie według badań w Polsce, gdzie wciąż jeszcze występuje efekt świeżości tego stosunkowo nowego w naszym kraju nośnika.

Wyniki sprzedaży zestawione na podstawie raportów z paragonów kasowych z sieci stacji benzynowych Shell jednoznacznie wskazują iż Sara Lee Household & Body Care Poland Sp. z o. o. decydując się na kampanię na tymże nośniku dokonała słusznego wyboru.

ARBOmedia Polska, firma mająca w swej ofercie prócz wielu innych nośników także pełne spektrum monitorów POS TV zadbała o całą kampanię i badania, chcąc zweryfikować i poszerzyć wiedze na temat tego nośnika.

Już wcześniej dzięki badaniom wiadomo było, że odbiorcy pozytywnie odbierają POS TV, jako nowoczesny, estetyczny, nie wprowadzający chaosu i bałaganu w okolicach kasy, a równocześnie dobrze postrzegany i pozytywnie odbierany nośnik.

Teraz dobitnie okazało się, że POS TV jest nośnikiem skutecznym, precyzyjnie targetowanym, a w porównaniu z innymi mediami bardzo atrakcyjnym cenowo. Zestawienie wyników sprzedaży na stacjach objętych kampanią (46 lokalizacji) z pozostałymi (sieć Shell liczy obecnie w Polsce w sumie 231 stacji) dobitnie pokazuje, że opłaca się realizować kampanie na nośnikach ARBOmedia.

Mierzona była sprzedaż zarówno wkładów Ambi Pur Car, jak i starterów. Szczególnie imponująco wypadł wzrost sprzedaży starterów na stacjach, na których emitowane były spoty: o 79,9%. Jest to wynik o 28,2% wyższy niż w lokalizacjach, gdzie kampania nie była realizowana.

Jeśli chodzi o ogólną sprzedaż wszystkich artykułów Ambi Pur Car na stacjach , to w okresie kampanii wzrosła ona we wszystkich 231 punktach o 32,5%.

W tym miejscu należy nadmienić iż równolegle realizowana była także kampania outdoorowa produktu. I to podczas stosunkowo krótkiej jednomiesięcznej kampanii.

Dzięki dobrej współpracy ze swym partnerem-siecią Shell, ARBOmedia dysponuje dla swych klientów szczegółowymi danymi także z rozróżnieniem poszczególnych regionów. Najbardziej podatni na ten typ reklamy okazali się mieszkańcy Krakowa: 51,6% wzrost sprzedaży, podczas gdy w Warszawie wynik ten wyniósł „tylko” 38,6%. Największy skok nastąpił w przypadku starteru na stacjach w Małopolsce: o 118%.

Warto tez wspomnieć iż także wyniki w sierpniu, czyli miesiącu po kampanii również o wiele lepiej wypadły tam gdzie kampania się odbyła. Wprawdzie wszędzie utrzymał się wzrost w porównaniu do okresu sprzed kampanii, ale o ile np. sprzedaż wkładów na wszystkich stacjach w sierpniu wzrosła w porównaniu z czerwcem o 9%, o tyle w segmencie starterów na stacjach objętych kampanią obniżył się od poziomu o 41,9% wyższego niż przed kampanią.

Warto też wspomnieć o spocie wyświetlanym w trakcie tej kampanii. Klient nie zdecydował się na drogą i skomplikowana kreację, a postawił raczej na przejrzystość i spójność z pozostałymi materiałami reklamowymi, co przyniosło zamierzony skutek.

Dom Sprzedaży Mediów ARBOmedia Polska sp. z o. o. jako jedyna firma posiada w swoim portfolio oferty całego rynku POS TV (Telewizja w Punkcie Sprzedaży-Point of Sale Television), swym zasięgiem obejmującego takie punkty sprzedaży jak stacje benzynowe, hipermarkety, apteki, kluby, salony prasowe oraz taksówki.