PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePOS TV – nowy nośnik reklamowy

POS TV – nowy nośnik reklamowy

Informacje 25.10.2005 (08:25)

Reklamodawca wykorzystał możliwość wymiernego i obiektywnego zmierzenia skutków kampanii. Reklamowany produkt: samochodowy odświeżacz powietrza-Ambi Pur Car jest artykułem dostępnym na stacjach Shell, czyli w lokalizacjach, gdzie realizowana była kampania. Tak więc POS TV został wykorzystany jako typowe wsparcie sprzedaży.

Medium to (POS TV) wywodzi się z Europy Zachodniej, gdzie na początku pełniło rolę typowego nośnika POS (znajdującego się bezpośrednio w punkcie sprzedaży, wręcz przy kasie), mającego wspierać sprzedaż, w szczególności impulsową.

Stopniowo, w skutek rozwoju liczby nośników, zwiększania ich zasięgu, różnorodności kształtów i rozmiarów zaczęto wykorzystywać je z powodzeniem także w kampaniach wizerunkowych. Do tego celu nadaje się POS TV świetnie ze względu na kojarzenie go przez odbiorców z nowoczesnością, innowacyjnością, nowatorstwem, a są to wartości szczególnie dla niektórych reklamodawców bezcenne. Walor ten występuje szczególnie silnie według badań w Polsce, gdzie wciąż jeszcze występuje efekt świeżości tego stosunkowo nowego w naszym kraju nośnika.

Wyniki sprzedaży zestawione na podstawie raportów z paragonów kasowych z sieci stacji benzynowych Shell jednoznacznie wskazują iż Sara Lee Household & Body Care Poland Sp. z o. o. decydując się na kampanię na tymże nośniku dokonała słusznego wyboru.

ARBOmedia Polska, firma mająca w swej ofercie prócz wielu innych nośników także pełne spektrum monitorów POS TV zadbała o całą kampanię i badania, chcąc zweryfikować i poszerzyć wiedze na temat tego nośnika.

Już wcześniej dzięki badaniom wiadomo było, że odbiorcy pozytywnie odbierają POS TV, jako nowoczesny, estetyczny, nie wprowadzający chaosu i bałaganu w okolicach kasy, a równocześnie dobrze postrzegany i pozytywnie odbierany nośnik.

Teraz dobitnie okazało się, że POS TV jest nośnikiem skutecznym, precyzyjnie targetowanym, a w porównaniu z innymi mediami bardzo atrakcyjnym cenowo. Zestawienie wyników sprzedaży na stacjach objętych kampanią (46 lokalizacji) z pozostałymi (sieć Shell liczy obecnie w Polsce w sumie 231 stacji) dobitnie pokazuje, że opłaca się realizować kampanie na nośnikach ARBOmedia.

Mierzona była sprzedaż zarówno wkładów Ambi Pur Car, jak i starterów. Szczególnie imponująco wypadł wzrost sprzedaży starterów na stacjach, na których emitowane były spoty: o 79,9%. Jest to wynik o 28,2% wyższy niż w lokalizacjach, gdzie kampania nie była realizowana.

Jeśli chodzi o ogólną sprzedaż wszystkich artykułów Ambi Pur Car na stacjach , to w okresie kampanii wzrosła ona we wszystkich 231 punktach o 32,5%.

W tym miejscu należy nadmienić iż równolegle realizowana była także kampania outdoorowa produktu. I to podczas stosunkowo krótkiej jednomiesięcznej kampanii.

Dzięki dobrej współpracy ze swym partnerem-siecią Shell, ARBOmedia dysponuje dla swych klientów szczegółowymi danymi także z rozróżnieniem poszczególnych regionów. Najbardziej podatni na ten typ reklamy okazali się mieszkańcy Krakowa: 51,6% wzrost sprzedaży, podczas gdy w Warszawie wynik ten wyniósł „tylko” 38,6%. Największy skok nastąpił w przypadku starteru na stacjach w Małopolsce: o 118%.

Warto tez wspomnieć iż także wyniki w sierpniu, czyli miesiącu po kampanii również o wiele lepiej wypadły tam gdzie kampania się odbyła. Wprawdzie wszędzie utrzymał się wzrost w porównaniu do okresu sprzed kampanii, ale o ile np. sprzedaż wkładów na wszystkich stacjach w sierpniu wzrosła w porównaniu z czerwcem o 9%, o tyle w segmencie starterów na stacjach objętych kampanią obniżył się od poziomu o 41,9% wyższego niż przed kampanią.

Warto też wspomnieć o spocie wyświetlanym w trakcie tej kampanii. Klient nie zdecydował się na drogą i skomplikowana kreację, a postawił raczej na przejrzystość i spójność z pozostałymi materiałami reklamowymi, co przyniosło zamierzony skutek.

Dom Sprzedaży Mediów ARBOmedia Polska sp. z o. o. jako jedyna firma posiada w swoim portfolio oferty całego rynku POS TV (Telewizja w Punkcie Sprzedaży-Point of Sale Television), swym zasięgiem obejmującego takie punkty sprzedaży jak stacje benzynowe, hipermarkety, apteki, kluby, salony prasowe oraz taksówki.

2005-10-25
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Magdalena Załubska-Król

Magdalena Załubska-Król

Financial Services Lead, Hill and Knowlton Strategies…

Michał Mierzejewski

Michał Mierzejewski

Michał Mierzejewski – Global Account Director CEE…

Dawid Korszeń

Dawid Korszeń

Rzecznik prasowy, Warta Dawid Korszeń jest rzecznikiem…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców