PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePOS TV – nowy nośnik reklamowy

POS TV – nowy nośnik reklamowy

Informacje 25.10.2005 (08:25)

Reklamodawca wykorzystał możliwość wymiernego i obiektywnego zmierzenia skutków kampanii. Reklamowany produkt: samochodowy odświeżacz powietrza-Ambi Pur Car jest artykułem dostępnym na stacjach Shell, czyli w lokalizacjach, gdzie realizowana była kampania. Tak więc POS TV został wykorzystany jako typowe wsparcie sprzedaży.

Medium to (POS TV) wywodzi się z Europy Zachodniej, gdzie na początku pełniło rolę typowego nośnika POS (znajdującego się bezpośrednio w punkcie sprzedaży, wręcz przy kasie), mającego wspierać sprzedaż, w szczególności impulsową.

Stopniowo, w skutek rozwoju liczby nośników, zwiększania ich zasięgu, różnorodności kształtów i rozmiarów zaczęto wykorzystywać je z powodzeniem także w kampaniach wizerunkowych. Do tego celu nadaje się POS TV świetnie ze względu na kojarzenie go przez odbiorców z nowoczesnością, innowacyjnością, nowatorstwem, a są to wartości szczególnie dla niektórych reklamodawców bezcenne. Walor ten występuje szczególnie silnie według badań w Polsce, gdzie wciąż jeszcze występuje efekt świeżości tego stosunkowo nowego w naszym kraju nośnika.

Wyniki sprzedaży zestawione na podstawie raportów z paragonów kasowych z sieci stacji benzynowych Shell jednoznacznie wskazują iż Sara Lee Household & Body Care Poland Sp. z o. o. decydując się na kampanię na tymże nośniku dokonała słusznego wyboru.

ARBOmedia Polska, firma mająca w swej ofercie prócz wielu innych nośników także pełne spektrum monitorów POS TV zadbała o całą kampanię i badania, chcąc zweryfikować i poszerzyć wiedze na temat tego nośnika.

Już wcześniej dzięki badaniom wiadomo było, że odbiorcy pozytywnie odbierają POS TV, jako nowoczesny, estetyczny, nie wprowadzający chaosu i bałaganu w okolicach kasy, a równocześnie dobrze postrzegany i pozytywnie odbierany nośnik.

Teraz dobitnie okazało się, że POS TV jest nośnikiem skutecznym, precyzyjnie targetowanym, a w porównaniu z innymi mediami bardzo atrakcyjnym cenowo. Zestawienie wyników sprzedaży na stacjach objętych kampanią (46 lokalizacji) z pozostałymi (sieć Shell liczy obecnie w Polsce w sumie 231 stacji) dobitnie pokazuje, że opłaca się realizować kampanie na nośnikach ARBOmedia.

Mierzona była sprzedaż zarówno wkładów Ambi Pur Car, jak i starterów. Szczególnie imponująco wypadł wzrost sprzedaży starterów na stacjach, na których emitowane były spoty: o 79,9%. Jest to wynik o 28,2% wyższy niż w lokalizacjach, gdzie kampania nie była realizowana.

Jeśli chodzi o ogólną sprzedaż wszystkich artykułów Ambi Pur Car na stacjach , to w okresie kampanii wzrosła ona we wszystkich 231 punktach o 32,5%.

W tym miejscu należy nadmienić iż równolegle realizowana była także kampania outdoorowa produktu. I to podczas stosunkowo krótkiej jednomiesięcznej kampanii.

Dzięki dobrej współpracy ze swym partnerem-siecią Shell, ARBOmedia dysponuje dla swych klientów szczegółowymi danymi także z rozróżnieniem poszczególnych regionów. Najbardziej podatni na ten typ reklamy okazali się mieszkańcy Krakowa: 51,6% wzrost sprzedaży, podczas gdy w Warszawie wynik ten wyniósł „tylko” 38,6%. Największy skok nastąpił w przypadku starteru na stacjach w Małopolsce: o 118%.

Warto tez wspomnieć iż także wyniki w sierpniu, czyli miesiącu po kampanii również o wiele lepiej wypadły tam gdzie kampania się odbyła. Wprawdzie wszędzie utrzymał się wzrost w porównaniu do okresu sprzed kampanii, ale o ile np. sprzedaż wkładów na wszystkich stacjach w sierpniu wzrosła w porównaniu z czerwcem o 9%, o tyle w segmencie starterów na stacjach objętych kampanią obniżył się od poziomu o 41,9% wyższego niż przed kampanią.

Warto też wspomnieć o spocie wyświetlanym w trakcie tej kampanii. Klient nie zdecydował się na drogą i skomplikowana kreację, a postawił raczej na przejrzystość i spójność z pozostałymi materiałami reklamowymi, co przyniosło zamierzony skutek.

Dom Sprzedaży Mediów ARBOmedia Polska sp. z o. o. jako jedyna firma posiada w swoim portfolio oferty całego rynku POS TV (Telewizja w Punkcie Sprzedaży-Point of Sale Television), swym zasięgiem obejmującego takie punkty sprzedaży jak stacje benzynowe, hipermarkety, apteki, kluby, salony prasowe oraz taksówki.

2005-10-25
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Magdalena Różczka przedłużyła współpracę z VeloBankiem. Rozmowa z aktorką
16.12.2025 (05:38) – informacja prasowa

Magdalena Różczka przedłużyła współpracę z VeloBankiem. Rozmowa z aktorką

Magdalena Różczka przedłużyła na kolejne dwa lata współpracę z VeloBankiem. W rozmowie aktorka opowiedziała o …

a 0 ING sponsorem filmu „Lalka”
16.12.2025 (05:35) – informacja prasowa

ING sponsorem filmu „Lalka”

ING Bank Śląski będzie Sponsorem Strategicznym najnowszej ekranizacji powieści Bolesława Prusa …

a 0 Robert Tomaszewski na czele zarządu Link4
16.12.2025 (05:34) – informacja prasowa

Robert Tomaszewski na czele zarządu Link4

Rada Nadzorcza LINK4 SA w wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego podjęła 5 grudnia 2025 r. uchwałę w …

a Kariera w finansach 0 Zmiany w zarządzie Unum Życie TUiR od stycznia 2026 roku
16.12.2025 (05:33) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie Unum Życie TUiR od stycznia 2026 roku

Rada Nadzorcza Unum Życie TUiR S.A. zdecydowała powołać do zarządu spółki dwóch nowych członków - Renatę Stawiczny …

a 0 Szerszy dostęp do e-podpisu mSzafir. KIR wprowadza nową metodę weryfikacji tożsamości
16.12.2025 (05:31) – informacja prasowa

Szerszy dostęp do e-podpisu mSzafir. KIR wprowadza nową metodę weryfikacji tożsamości

Od momentu wprowadzenia na rynek, kwalifikowany e-podpis mSzafir był dostępny online, dzięki weryfikacji tożsamości …

a 0 „Frozen Frontier Tycoon” to nowa mapa PKO Banku Polskiego stworzona w Fortnite
16.12.2025 (05:29) – informacja prasowa

„Frozen Frontier Tycoon” to nowa mapa PKO Banku Polskiego stworzona w Fortnite

„Frozen Frontier Tycoon” to trzecia odsłona edukacyjnej gry PKO Banku Polskiego stworzona w Fortnite. Gra ma …

PRNews.pl

Zobacz również

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 r. wciąż widać…

Who is who

Joanna Skoczylas

Joanna Skoczylas

PR Manager – rzecznik prasowy, Grupa Generali…

Katarzyna Wiszniewska

Katarzyna Wiszniewska

PR Manager, Deutsche Bank Polska Katarzyna Wiszniewska…

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński Rzecznik prasowy, Bank Pocztowy S.A.…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców