PR FORUM 2011 – Reputacja 3.0, czyli co wiemy na temat nowoczesnej komunikacji marketingowej?

25 października w warszawskim hotelu Intercontinental odbędzie się 9. edycja
PR FORUM, jednego z najważniejszych wydarzeń w branży PR i komunikacji w Polsce. Organizatorami wydarzenia są Związek Firm Public Relations oraz Magazyn THINKTANK. Gościem specjalnym i prelegentem będzie Paul Holmes, prezes
i redaktor naczelny The Holmes Report.

Zrozumieć Reputację 3.0

Główny temat tegorocznego PR Forum został zainspirowany zmianami i nowymi wyzwaniami jakim muszą stawić czoła managerowie i dyrektorzy marketingu. W ostatnich 10 latach tradycyjny marketing produktowy przeszedł znaczną ewolucję w kierunku zaangażowanej zindywidualizowanej komunikacji uwzględniającej nowoczesne narzędzia komunikacji
i mediów społecznościowych. Mówi o tym między innymi Philip Kotler w swojej najnowszej książce – Marketing 3.0. Podobnego zdania jest Paul Holmes, prelegent PR FORUM
i redaktor naczelny The Holmes Report, jednego z najważniejszych mediów poświęconego Public Relations na świecie: Zmusza to nas do przyjęcia zupełnie nowej strategii działań,
w której to PR staje się kluczowym narzędziem komunikacji marketingowej. Czasy, kiedy
o sukcesie marki decydowała wypadkowa ceny, dystrybucji oraz jakości mijają bezpowrotnie
– powiedział. Stąd też parafrazując tytuł książki Philipa Kotlera tematem przewodnim tegorocznego PR Forum będzie „Reputacja 3.0”.

Głos mają eksperci

Oprócz Paula Holmesa do Polski przyjadą również inni międzynarodowi eksperci. Konferencję otworzy wykład Nicka Andersona, Senior Vice Presidenta Fleishman-Hillard
z Brukseli. Anderson podsumuje najważniejsze wydarzenia ostatniego roku, które miały wpływ na trendy w komunikacji i wyznaczyły nowe kierunki jej rozwoju. Szczególny nacisk podczas kongresu będzie położony na trzy wybrane zagadnienia z pogranicza PR
i marketingu, które obecnie rozpalają dyskusje między specjalistami komunikacji na całym świecie.

Efektywny sponsoring

Pierwszym z nich będzie rola sponsoringu sportowego w strategii marketingowej. Wiąże się ona z coraz większym zaangażowaniem firm w takie wydarzenia jak zbliżające się Mistrzostwa Europy EURO 2012. Znaczenia nabierają także długoletnie działania
w konkretnych dyscyplinach sportu wpisujące się w budowanie wizerunku marek. Głównym prelegentem, który opowie o światowych standardach w sponsoringu będzie Anthony Scammell, associate director, z działu Sports Marketing & Sponsorship brytyjskiego oddziału Hill & Knowlton. Scammell od pięciu lat odpowiada za brytyjskie i międzynarodowe kampanie sponsoringowe klientów Hill & Knowlton. Anthony ma szerokie doświadczenie zdobyte między innymi w związku z debiutem Castrola jako sponsora Mistrzostw Europy i Świata
w piłce nożnej w 2008 i 2010 roku.

Social media w praktyce

Po zeszłorocznym sukcesie wynikającym z dużego zainteresowania tematem mediów społecznościowych, zagadnienie to po raz kolejny zagości w programie zbliżającego się kongresu. Jednak tym razem prelegenci dyskutować będą o liderach opinii w mediach społecznościowych, w tym m.in. sposobach mierzenia wpływu ich działań na opinie innych. Opowiedzą o tym m.in. Dominik Czarnota, prezes spółki NK.pl oraz Krzysztof Sobieszek, pełnomocnik zarządu ds. Badań. Uczestnicy będą również mogli wziąć udział w warsztacie poświęconym budowaniu społeczności wokół marki w serwisie Twitter.

Bliżej interesariusza

Trzeci moduł tematyczny zostanie poświęcony problemowi skracania dystansu między nadawcą komunikatu i jego odbiorcami. Eksperci będą dyskutować o tym, jak dostosowywać komunikację do precyzyjnych grup docelowych, czy przekaz skierowany do kobiet i mężczyzn powinien się różnić, jak skutecznie komunikować się lokalnie. Przedstawione zostaną wyniki badań oraz studia przypadków konkretnych działań.

Złota Gala

Konferencji jak co roku towarzyszyć będzie uroczysta Gala Konkursu Złote Spinacze 2011, podczas której wyróżnione zostaną najlepsze projekty public relations w Polsce. W tym roku
o  statuetki walczy 77 firm i instytucji, które przysłały rekordową ilość 179 zgłoszeń.

Organizatorem konferencji, która odbędzie się 25 października 2011 roku w hotelu InterContinental w Warszawie jest Związek Firm Public Relations – najważniejsza organizacja branżowa zrzeszająca 36 wiodących w Polsce agencje PR oraz Magazyn THINKTANK, kierowany do wyższej kadry managerskiej.

Partnerzy strategiczni wydarzenia: NK.pl. oraz Polpharma. Partner konferencji: T-mobile. Partner merytoryczny konferencji: Instytut Monitorowania Mediów. Partner wspierający:  PKN Orlen. Partner techniczny Brill AV Media.

Patronat medialny nad wydarzeniami objęli: Radio Pin, WP.pl, Brief, Bankier.pl, Marketing przy kawie, GoldenLine.pl, MediaRun.pl, Newsline.pl, CR Navigator, StepStone.pl, prnews.pl, edustacja.pl, PRoto.pl. Tłumaczenia zapewnia Polska Agencja Tłumaczy. Patronem merytorycznym konkursu Złote Spinacze jest firma doradcza KPMG.

Więcej informacji na temat PR FORUM 2011, program i formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie www.prforum.pl.   

****

Kongres PR FORUM organizowany jest w tym roku po raz dziewiąty i jest skierowany
do najbardziej opiniotwórczych menedżerów z wiodących polskich firm, członków zarządów, dyrektorów działów marketingu i PR, prezesów i dyrektorów agencji public relations, pracowników administracji publicznej zajmujących się promocją regionów i komunikacją
w urzędach, rzeczników prasowych oraz osób odpowiedzialnych za tworzenie strategii komunikacyjnych. Co roku bierze w nim udział około 150 – 200 ekspertów z kraju i ze świata.

Związek Firm Public Relations powstał w styczniu 2001 roku jako reprezentacja branży profesjonalnych usług PR w Polsce i aktualnie zrzesza 36 agencji. Jest członkiem Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan i Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do Spraw Komunikacji. Posiada także porozumienie o współpracy
z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Public Relations. Celem działalności Związku jest ochrona praw i interesów zrzeszonych w nim członków, reprezentowanie ich wobec organów państwowych i instytucji, umacnianie pozycji zawodu Public Relations oraz edukacja
i rozpowszechnianie wiedzy na temat PR. Związek jest organizatorem PR FORUM – dorocznej konferencji poświęconej branży PR oraz konkursu „Złote Spinacze”, promującego najlepsze projekty z dziedziny PR. ZFPR prowadzi również szkolenia na podstawie programu London School of Public Relations.

Projekt THINKTANK to platforma dostarczania polskim decision makers najnowszych, najbardziej istotnych i kluczowych dla biznesu i gospodarki trendów i analiz.

Partnerem magazynu jest Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan – najbardziej prężna organizacja prywatnych przedsiębiorców w Polsce. Magazyn powstaje w ścisłej współpracy z polskimi i międzynarodowymi think-tankami, ośrodkami badawczymi i analitycznymi, firmami doradczymi, uczelniami oraz instytucjami.

Dodatkowe informacje:

Bartosz Skwiercz

PR Manager

Związku Firm Public Relations

tel. 0 607 063 243

mail: bartosz.skwiercz@zfpr.pl

Źródło: PR News