Prezes PKO BP po awarii: przepraszamy

Podczas konferencji wynikowej prezes PKO Banku Polskiego Zbigniew Jagiełło przeprosił klientów za weekendową awarię bankomatów i kart. – Przepraszamy za tę sytuację. Nie chcemy żeby takie sytuacje się powtarzały – powiedział Jagiełło.

W miniony weekend posiadacze kart płatniczych wydanych przez PKO Bank Polski mieli problemy z wypłatą gotówki z bankomatów i realizacją płatności bezgotówkowych w terminalach płatniczych. Prezes PKO Banku Polskiego podczas dzisiejszej konferencji wynikowej powiedział, że taka sytuacja mogła dotknąć mniej więcej około 2 proc. posiadaczy kart.

– Przepraszamy za tę sytuację. Nie chcemy żeby takie sytuacje się powtarzały – powiedział Jagełło. Wyjaśnił też, że bank dołożył starań, by zminimalizować niedogodności klientów. W sobotę uruchomiono dodatkowe 90 oddziałów, które realizowały wypłaty gotówki i obsługę klientów.

Blokady środków, które zostały założone pomimo niezrealizowanych operacji kartowych w czasie trwania awarii, zostały już przez bank anulowane automatycznie. W przypadku, kiedy rachunek został obciążony (tzn. transakcja została zaksięgowana), konieczne jest natomiast złożenie przez klienta reklamacji. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie, również w zakresie ewentualnych rekompensat.

– Jesteśmy dumni, że nie mamy czeków. One w takiej sytuacji działałyby jednak bezawaryjnie – żartował Zbigniew Jagiełło. – Takie awarie będą się zdarzały. Im więcej technologii, tym więcej ryzyk – dodał.