Promocja dotyczy kredytów mieszkaniowych oferowanych w złotówkach i we frankach szwajcarskich. Oprocentowanie kredytu złotówkowego to 4,85 proc. Promocyjna marża wynosi 0,5 proc. Oprocentowanie kredytu we frankach zaczyna się od 1,36 proc., a marża wynosi 0,55 proc.
Kampania rozpoczęła się 10 października i potrwa kilka tygodni. Zainaugurował ją insert w poniedziałkowym wydaniu Gazety Wyborczej prezentujący zalety kredytu Nordea Habitat i warunki promocji. Reklamy kredytu pojawią się w dziennikach oraz w tygodnikach opinii. Kampania prowadzona będzie również w wybranych gazetach o zasięgu regionalnym. Planowane jest wsparcie w Internecie – m.in. z wykorzystaniem reklamy banerowej.
– Hasło kampanii „Dom jak marzenie. Kredyt mieszkaniowy dla każdego” ma podkreślać główne przesłanie marki Nordea – stwarzamy możliwości do urzeczywistniania marzeń naszych klientów – mówi Sławomir Ronkowski, dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Nordea Bank Polska. – Akcentujemy główne atuty naszej oferty – kredyt o atrakcyjnym oprocentowaniu w złotówkach. Staramy się jednocześnie pamiętać o młodszych klientach zainteresowanych kredytem w walucie. Dla nich nasz bank przygotował równie korzystne rozwiązanie – kredyt we frankach szwajcarskich o oprocentowaniu od 1,36 proc. Pomimo tego, że cena odgrywa ważną rolę przy wyborze banku, staramy się dodatkowo zachęcać do oferty Nordea przez promowanie bezpłatnego ubezpieczenia na życie do kwoty 1 mln złotych.
Rozwiązania graficzne wykorzystane w kreacji podkreślać mają prostotę rozwiązań oferowanych przez Nordea – rysunki prostą białą kreską ilustrują marzenia, które pomagamy spełniać proponując odpowiednie instrumenty finansowe – kontynuuje Sławomir Ronkowski. – Ogólny ton przekazu ma odzwierciedlać wsparcie, jakie Nordea oferuje ludziom podejmującym wysiłki, by osiągać mniejsze i większe cele.
Koncepcja kampanii jest dziełem wspólnym Departamentu Marketingu i Komunikacji banku Nordea oraz agencji Mediafocus, która na rynek polski adaptowała kreację wykorzystywaną w Skandynawii i krajach bałtyckich. Planowaniem mediów zajęła się warszawska Media Planning Group. Kreację do Internetu wykonała agencja Wonder House.
Kredyt mieszkaniowy Nordea Habitat można wykorzystać na:
• zakup domu lub mieszkania
• budowę, rozbudowę, nadbudowę domu
• remont, modernizację domu lub mieszkania
• zakup działki budowlanej
• refinansowanie kosztów poniesionych w trakcie trwania budowy
• spłatę kredytu w innym banku.
Nordea Habitat w promocji to bezpłatne:
• analiza wzniosku kredytowego
• wcześniejsza spłata
• ubezpieczenie na życie NNW
• inspekcja nieruchomości
• czasowe zawieszenie spłaty
Pozostałe zalety kredytu mieszkaniowego banku Nordea:
• finansowanie do 100 proc. wartości nieruchomości
• okres spłaty kredytu do 30 lat
• niskie koszty udzielenia kredytu
• szybka procedura przyznawania kredytu
• możliwość zmiany waluty kredytu
• finansowanie budowy domu na każdym etapie inwestycji
• uproszczona procedura rozliczania nakładów inwestycji budowlanej
• możliwość wniesienia wkładu własnego po uruchomieniu kredytu
• atrakcyjna forma ubezpieczenia kredytu na okres przejściowy
• wybrór dogodnego dnia miesiąca na dzień spłaty kredytu
• możliwość zawieszenia słaty raty kredytowej raz w roku
• możliwość przeznaczenia 20 proc. kwoty kredytu mieszkaniowego na cele konsumpcyjne
• profesjonalna obsługa doradcy kredytowego.
W ciągu 9 miesięcy 2005 roku Nordea Bank udzielił kredytów hipotecznych i budowalnych na łączną kwotę 292 mln złotych. To duży wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku 2004 (dynamika 300 proc.).