Przerwa w dostępie do usług Alior Banku

Na 26 października br. planowane jest zakończenie operacyjnego połączenia Meritum Banku i Alior Banku. Wiąże się to z przerwą w dostępie do usług Alior Banku, w tym do bankowości elektronicznej i mobilnej, infolinii oraz sieci oddziałów od 24 października od godz. 00.00 do 26 października do godz. 6.00.


Od 24 października br. (godz. 00.00) niedostępne będą systemy bankowości internetowej i mobilnej Alior Banku. Klienci nie będą mogli realizować przelewów, płatności internetowych („Płacę z Alior Bankiem”) oraz płatności BLIKIEM, ani korzystać z innych usług bankowości elektronicznej. Niedostępne będą również usługi Kantoru Walutowego Online, Biura Maklerskiego oraz T-Mobile Usługi Bankowe. Bank nie będzie obsługiwał wniosków internetowych dotyczących sprzedaży produktów, płatności i sprzedaży ratalnej
w Internecie i sklepach tradycyjnych.

Działające w weekendy oddziały oraz placówki partnerskie Alior Banku, będą nieczynne lub dostępne tylko w trybie informacyjnym. Infolinia Banku pod numerem 19 502 będzie działać w trybie informacyjnym oraz przyjmować dyspozycje związane z zastrzeganiem kart.

Przez cały okres niedostępności systemów bankowych Klienci będą mogli realizować transakcje kartami płatniczymi, w tym kartami walutowymi Kantoru Walutowego Online, tzn. płacić nimi w sklepach i punktach usługowych, a także wypłacać środki z bankomatów.

Przywrócenie dostępu do systemów Alior Banku zaplanowane jest na poniedziałek 26 października br. na godz. 6.00. W tym dniu placówki banku zostaną otwarte o zwykłych porach.

W przypadku Klientów Meritum Banku przerwa w dostępie do usług bankowych rozpocznie się w piątek 23 października br. o godz. 15.00 i potrwa do poniedziałku 26 października br. do godz. 6.00.

Wykaz zmian w dostępności usług
Alior Bank Meritum Bank
Niedostępność od 24.10 od godz. 00.00 do 26.10 do godz. 6.00 Niedostępność od 23.10 od godz. 15.00 do 26.10 do godz. 6.00

karty płatnicze i bankomaty

dostępne

dostępne

infolinia

dostępna w trybie informacyjnym + (dyspozycje zastrzegania kart)

dostępna w trybie informacyjnym + (dyspozycje zastrzegania kart)

oddziały własne i placówki partnerskie

niedostępne (wybrane w trybie informacyjnym)

niedostępne (wybrane w trybie informacyjnym)

placówki Tesco Finanse

nie dotyczy

niedostępne

system bankowości internetowej

niedostępny

niedostępny

bankowość mobilna

niedostępna

niedostępna

Kantor Walutowy

niedostępny

niedostępny

Biuro Maklerskie

niedostępne

nie dotyczy

T-Mobile Usługi Bankowe

niedostępne (oddziały, system bankowości internetowej i bankowość mobilna)

nie dotyczy

wnioski kredytowe procesowane przez pośredników i agentów

niedostępne

niedostępne

wnioski produktowe

niedostępne

niedostępne

płatności internetowe („Płacę z Alior Bankiem” / „Płacę z Meritum Bankiem”)

niedostępne

niedostępne

płatności BLIK

niedostępne

nie dotyczy

powiadomienia SMS

niedostępne

niedostępne

Po operacyjnym połączeniu banków Klienci Meritum Banku będą mogli korzystać z systemów bankowości internetowej i mobilnej Alior Banku oraz uzyskają możliwość obsługi w połączonej sieci oddziałów i placówek partnerskich. Z dniem fuzji operacyjnej zniknie z rynku marka Meritum Bank.

Klienci obu banków są informowani o planowanym terminie i zakresie niedostępności usług za pośrednictwem stron internetowych, poprzez korespondencję e-mail, w formie automatycznych komunikatów na infoliniach (IVR) i banerów wyświetlanych w systemach bankowości internetowej. Komunikaty informacyjne zostały także umieszczone w placówkach Alior Banku.