Na 26 października br. planowane jest zakończenie operacyjnego połączenia Meritum Banku i Alior Banku. Wiąże się to z przerwą w dostępie do usług Alior Banku, w tym do bankowości elektronicznej i mobilnej, infolinii oraz sieci oddziałów od 24 października od godz. 00.00 do 26 października do godz. 6.00.
Od 24 października br. (godz. 00.00) niedostępne będą systemy bankowości internetowej i mobilnej Alior Banku. Klienci nie będą mogli realizować przelewów, płatności internetowych („Płacę z Alior Bankiem”) oraz płatności BLIKIEM, ani korzystać z innych usług bankowości elektronicznej. Niedostępne będą również usługi Kantoru Walutowego Online, Biura Maklerskiego oraz T-Mobile Usługi Bankowe. Bank nie będzie obsługiwał wniosków internetowych dotyczących sprzedaży produktów, płatności i sprzedaży ratalnej
w Internecie i sklepach tradycyjnych.
Działające w weekendy oddziały oraz placówki partnerskie Alior Banku, będą nieczynne lub dostępne tylko w trybie informacyjnym. Infolinia Banku pod numerem 19 502 będzie działać w trybie informacyjnym oraz przyjmować dyspozycje związane z zastrzeganiem kart.
Przez cały okres niedostępności systemów bankowych Klienci będą mogli realizować transakcje kartami płatniczymi, w tym kartami walutowymi Kantoru Walutowego Online, tzn. płacić nimi w sklepach i punktach usługowych, a także wypłacać środki z bankomatów.
Przywrócenie dostępu do systemów Alior Banku zaplanowane jest na poniedziałek 26 października br. na godz. 6.00. W tym dniu placówki banku zostaną otwarte o zwykłych porach.
W przypadku Klientów Meritum Banku przerwa w dostępie do usług bankowych rozpocznie się w piątek 23 października br. o godz. 15.00 i potrwa do poniedziałku 26 października br. do godz. 6.00.
Wykaz zmian w dostępności usług | ||
Alior Bank | Meritum Bank | |
Niedostępność od 24.10 od godz. 00.00 do 26.10 do godz. 6.00 | Niedostępność od 23.10 od godz. 15.00 do 26.10 do godz. 6.00 | |
karty płatnicze i bankomaty |
dostępne |
dostępne |
infolinia |
dostępna w trybie informacyjnym + (dyspozycje zastrzegania kart) |
dostępna w trybie informacyjnym + (dyspozycje zastrzegania kart) |
oddziały własne i placówki partnerskie |
niedostępne (wybrane w trybie informacyjnym) |
niedostępne (wybrane w trybie informacyjnym) |
placówki Tesco Finanse |
nie dotyczy |
niedostępne |
system bankowości internetowej |
niedostępny |
niedostępny |
bankowość mobilna |
niedostępna |
niedostępna |
Kantor Walutowy |
niedostępny |
niedostępny |
Biuro Maklerskie |
niedostępne |
nie dotyczy |
T-Mobile Usługi Bankowe |
niedostępne (oddziały, system bankowości internetowej i bankowość mobilna) |
nie dotyczy |
wnioski kredytowe procesowane przez pośredników i agentów |
niedostępne |
niedostępne |
wnioski produktowe |
niedostępne |
niedostępne |
płatności internetowe („Płacę z Alior Bankiem” / „Płacę z Meritum Bankiem”) |
niedostępne |
niedostępne |
płatności BLIK |
niedostępne |
nie dotyczy |
powiadomienia SMS |
niedostępne |
niedostępne |
Po operacyjnym połączeniu banków Klienci Meritum Banku będą mogli korzystać z systemów bankowości internetowej i mobilnej Alior Banku oraz uzyskają możliwość obsługi w połączonej sieci oddziałów i placówek partnerskich. Z dniem fuzji operacyjnej zniknie z rynku marka Meritum Bank.
Klienci obu banków są informowani o planowanym terminie i zakresie niedostępności usług za pośrednictwem stron internetowych, poprzez korespondencję e-mail, w formie automatycznych komunikatów na infoliniach (IVR) i banerów wyświetlanych w systemach bankowości internetowej. Komunikaty informacyjne zostały także umieszczone w placówkach Alior Banku.