Przewoźnik PKS umożliwia zakup biletu kartą płatniczą u kierowcy

PKS Polonus – polski przewoźnik autobusowy, obsługujący całorocznie i sezonowo blisko 40 połączeń w regularnej komunikacji lokalnej oraz na dalekobieżnych trasach krajowych i międzynarodowych – wspólnie z portalem sprzedaży biletów DworzecOnline.pl wprowadza kolejne udogodnienia dla pasażerów! Od lipca 2017 roku za przejazdy na wszystkich kursach realizowanych przez PKS Polonus można płacić kartą płatniczą za bilety kupione bezpośrednio w autobusie.

Bez zmian pozostają stosowane dotychczas opłaty gotówkowe oraz zakup biletów na stronie www.pkspolonus.pl, www.DworzecOnline.pl oraz za pośrednictwem partnerskich platform sprzedażowych.
 
Możliwość płatności kartą w autobusie, program lojalnościowy dla klientów kupujących bilety on-line, przedłużenie do 31 sierpnia promocji „5-10-15 zł” oraz „Tanie powroty” na bilety sprzedawane przez internet, systematyczne rozszerzanie kanałów sprzedaży i do tego zwiększenie w maju 2017 roku taboru o 8 autobusów – to tylko niektóre z inwestycji PKS Polonus, wdrożonych w pierwszej połowie 2017 roku na rzecz klientów korzystających z połączeń autobusowych polskiego przewoźnika.

– Wdrożenie opcji transakcji bezgotówkowych to kolejny, znaczący krok w kierunku udogodnień dla naszych pasażerów. Pierwsze efekty już widać – mimo systematycznie spadającego już od kilku lat rynku przewozów autobusowych, PKS Polonus nie tylko utrzymuje poziom sprzedaży, ale co więcej – zyskuje nowych pasażerów. Dlatego planujemy już kolejne inwestycje, których zadaniem będzie ułatwienie podróżnym korzystanie z usług PKS Polonus – zapewnia Andrzej Padziński, dyrektor operacyjny PKS Polonus.

Sprzedaż biletów przez kierowców stanowi największy jak dotąd kanał sprzedaży PKS Polonus. Koszt inwestycji w: tablety, drukarki biletowe, terminale do płatności kartą oraz oprogramowanie jest przy tym o połowę niższy niż zaangażowanie finansowe, wymagane do odnowienia wykorzystywanych dotąd przez kierowców bileterek.

Wdrożenie Aplikacji Kierowcy – nowego narzędzia sprzedażowego oznacza też – poza korzyściami dla samych klientów – ogromną zmianę jakościową w systemie zarządzania sprzedażą biletów. Wprowadzone na poziomie technologicznym rozwiązania pozwolą przede wszystkim na usprawnienie przepływu informacji między kierowcami i pozostałymi punktami dystrybucji biletów na terenie Polski, a tym samym na kompleksowe i co więcej – realizowane w czasie rzeczywistym – monitorowanie procesu sprzedaży biletów.

Brak konieczności zamykania sprzedaży przed odjazdem każdego kursu to możliwość kontynuowania sprzedaży biletów w internecie oraz w punktach agencyjnych i kasowych leżących na trasie kursu, jak też korelowanie jej ze sprzedażą dokonywaną przez kierowców na każdym przystanku. Oznacza to też wreszcie koniec niezrozumiałego przez pasażerów braku możliwości zakupu biletu na dworcach, mimo tego, że nieraz do odjazdu autokaru pozostawało wiele godzin, a bilety mimo to już były niedostępne.

– Średnio od 40 do 70 proc. biletów na kursy PKS Polonus sprzedawanych jest właśnie przez kierowców. Po wprowadzeniu nowego rozwiązania, nasi kierowcy mają do dyspozycji – zamiast starych bileterek – innowacyjną Aplikację Kierowcy zainstalowaną na tabletach, połączonych systemowo z bileterkami nowego typu oraz terminalem do płatności kartowych, dzięki czemu możemy między innymi w trybie on-line nadzorować proces sprzedaży biletów w całym kraju. Dotychczas dane o biletach kupionych u kierowcy nie były rejestrowane automatycznie w systemie, co uniemożliwiało sprzedaż online w przypadku autobusów, które ruszyły już w trasę – dodaje Andrzej Padziński.

Nowa aplikacja zabezpiecza również proces sprzedaży biletów przed próbami fałszerstw oraz pełni rolę konduktora do automatycznej kontroli biletów i odznaczania obecności pasażera na kursie, co odbywa się przez skanowanie kodu QR, drukowanego na biletach internetowych i kasowych lub odznaczanie przez kierowcę.

Koszt standardowego biletu PKS Polonus w jedną stronę – w tym na wszystkie wakacyjne kierunki – nie przekracza kwoty 80-90 zł na najdłuższych kursach do: Kołobrzegu, Mielna, Łeby czy Kudowy-Zdrój. W cenie 60-70 zł za bilet podróżni dojadą do popularnych destynacji nadmorskich, jak np. Karwia, Jastrzębia Góra, Władysławowo, Puck, Krynica Morska, Stegna oraz górskich, w tym do Krynicy-Zdrój i Szczawnicy. Najtaniej – bo już za 45-50 zł – można dotrzeć autobusami PKS Polonus na Warmię i Mazury, do takich miejscowości jak: Ruciane-Nida, Giżycko, Ryn czy Mrągowo.

Osoby podróżujące z dziećmi do lat 13. mogą dodatkowo liczyć na 50% ulgę, a studenci do 26. roku życia oraz osoby, które ukończyły 60 lat na 20% zniżkę przy zakupie biletów. Warto również pamiętać o wakacyjnych promocjach PKS Polonus, przedłużonych do 31 sierpnia 2017, dzięki którym podróżni mają do dyspozycji bilety w cenie „5-10-15 zł” czy możliwość zakupu biletu powrotnego online taniej o 30%.

Nowością w ofercie PKS Polonus jest również program lojalnościowy „Pasażer Plus”, w którym za zakup biletów na stronie przewoźnika – nawet tych w promocyjnych cenach – podróżni otrzymują 5 punktów za każdą wydaną złotówkę. Co ważne – PKS Polonus premiuje przystąpienie do programu 500 punktami na start! Zgromadzone punkty można wymieniać na darmowe przejazdy promocyjne na liniach PKS Polonus.

Bilety na kursy PKS Polonus – poza zakupem u kierowcy – są również dostępne w 90-dniowej przedsprzedaży m.in. w odświeżonym i uproszczonym pod względem zakupu serwisie www.pkspolonus.pl czy na stronie www.dworzeconline.pl. Można kupić je również w: kasach dworcowych PKS, w punktach sprzedaży agencyjnej Polonus w całym kraju oraz na popularnych platformach sprzedażowych: www.polskibus.com, www.superpks.pl, www.e-podroznik.pl, www.infobus.pl czy www.busfor.pl. Przewoźnik obsługuje zarówno rezerwacje indywidualne, jak i grupowe.

Źródło: Polonus