Grupa PZU rozpoczyna kampanię edukacyjną „Życie na 100%”, która będzie platformą komunikacyjną dla wszystkich obszarów związanych z szeroko rozumianym oszczędzaniem i inwestowaniem. Projekt ma na celu zachęcenie Polaków do aktywnego zarządzania pieniędzmi. Jego częścią będą też kampanie produktowe, w tym ruszająca właśnie pod hasłem „Plan na Życie”, promująca nowe rozwiązania ochronno-inwestycyjne oferowane przez PZU.
„Życie na 100%” to program poświęcony budowaniu świadomości związanej z finansowym zabezpieczaniem przyszłości. Kampania obejmuje IV filary, na które składają się: oszczędzanie długoterminowe, emerytura, inwestowanie i ochrona w postaci ubezpieczeń.
Punktem wyjścia dla projektu były badania przeprowadzone na zlecenie Grupy PZU przez MillwardBrown SMG/KRC. Miały one na celu zdefiniowanie „życia na 100%” oraz poziomu wiedzy Polaków i ich zwyczajów związanych z oszczędzaniem oraz inwestowaniem. Badania wykazały, że oszczędzanie budzi wśród wielu konsumentów obawy. Kojarzy im się często z koniecznością wyrzeczeń lub odmawianiem sobie drobnych przyjemności. W konsekwencji takiego podejścia świadomość możliwości, jakie dają ubezpieczenia, jest wśród Polaków znikoma. Ograniczona wiedza i niski stopień zabezpieczenia na przyszłość wywołuje obawy konsumentów o swój los w przyszłości.
Ważnym elementem kampanii jest specjalnie stworzona strona internetowa zyciena100procent.pl, na której potencjalni i stali klienci PZU znajdą informacje dotyczące długoterminowego oszczędzania oraz inwestowania. Oprócz materiałów edukacyjnych, prowadzących krok po kroku przez świat finansów, strona będzie oferowała porady eksperckie, symulacje, a także ciekawostki socjologiczne tworzone w oparciu o wyniki badan i sondy. Dodatkowo odwiedzający stronę będą mogli sprawdzić, jak swoją przyszłość planują znane osoby i czym jest dla nich życie na 100%. Kampania będzie bowiem wspierana przez osoby, które dzięki PZU mogą realizować swoje życiowe marzenia. Pierwszą z takich osób będzie Martyna Wojciechowska, której zakończona wielkim sukcesem wyprawa na Piramidę Carstensz sponsorowana była przez PZU – oficjalnego ubezpieczyciela ekspedycji.
Pod parasolem „Życia na 100%” prowadzone będą także kampanie produktowe. Pierwsza z nich, pod hasłem „Plan na Życie”, rusza 17 lutego br. Jej celem jest wsparcie klientów w długookresowym planowaniu finansów. Program prezentuje nowoczesne, atrakcyjne i kompleksowe rozwiązanie ochronno-inwestycyjne, jakim jest Plan na Życie.
Działaniom edukacyjno-informacyjnym towarzyszy szeroko zakrojona kampania reklamowa w prasie ogólnopolskiej (miesięczniki, dwutygodniki, tygodniki), telewizji (m.in. TVN24, TVN CNBC, TVP Info) oraz w Multikinie. Kreacja ATL oparta jest na haśle „Dobry plan skraca drogę do celu”. Pomysł oparty jest na motywie różnych map, które łączą odległe miejsca jedną krótką linią, co oznacza, że dzięki korzystaniu z oferty produktów PZU, skraca się droga do realizacji zaplanowanych celów. Wizualizacja kampanii przekłada się na całą platformę „Życia na 100%” i pozwala na tworzenie przekazów reklamowych dla poszczególnych produktów tak, aby zachować spójny wizerunek kampanii.
Kampania „Plan na życie” będzie trwała od lutego do kwietnia. Program społeczno – edukacyjny „Życie na 100%” zaplanowany jest na cały rok.
Za kreację odpowiada agencja reklamowa Leo Burnett. Agencją interaktywną jest K2, a PR Lighthouse Consultants. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Starlink i ACR.
Źródło: PZU