Z informacji gazety wynika, że „w najbliższych dniach ma być podpisana umowa o stworzeniu platformy internetowej do sprzedaży polis direct między PZU a Inteligo Financial Services (IFS), spółki z grupy PKO BP. Uruchomienie sprzedaży rozpocznie się pod koniec roku.”
„Ubezpieczyciel zapowiadał wcześniej, że ruszy ze sprzedażą polis przez telefon i Internet w połowie roku. Przed miesiącem prezes PZU Andrzej Klesyk w rozmowie z ‚Rz’ ujawnił jednak, że właśnie rozpoczynane są testy. Od ich wyników uzależnił rozpoczęcie sprzedaży. ‚Nie robimy tego w 100 procentach sami. Mamy poddostawców’ – dodał. Michał Witkowski, rzecznik grupy PZU, nie chce rozmawiać o szczegółach projektu z Inteligo. – Nie komentujemy żadnych informacji przed uruchomieniem sprzedaży direct – wyjaśnia. Naszych informacji nie chcą też potwierdzić przedstawiciele IFS.”, czytamy.
„Bliższe kontakty PZU z Inteligo mogą doprowadzić jednak do szerszego wykorzystania aktualnej Platformy Inteligo do sprzedaży polis direct największego polskiego ubezpieczyciela. Wcześniej taką współpracę rozwinęły mBank i BRE Ubezpieczenia.”, czytamy dalej.
Polacy najchętniej kupują polisy w sposób tradycyjny, przez agentów. Coraz więcej firm uruchamia jednak sprzedaż ubezpieczeń przez telefon i internet i stara się przekonać klientów do zakupów polis w systemie direct. Specjaliści prognozują, że w ciągu pięciu lat 15 procent polis w Polsce będzie kupowanych w ten sposób.
Więcej szczegółów w „Rzeczpospolitej”.
Na podstawie: Aleksandra Biały, Monika Krześniak