PZU został uznany za trzecią najcenniejszą i najmocniejszą polską markę, a także zajął drugą pozycję w kategorii finanse w corocznym rankingu najcenniejszych polskich marek dziennika „Rzeczpospolita”.
Marka PZU uplasowała się w rankingu najcenniejszych marek finansowych na drugim miejscu, zostając jednocześnie najcenniejszą marką ubezpieczeniową. Wartość marki PZU wyceniono na 2352,3 mln zł. Kolejna firma ubezpieczeniowa w rankingu znalazła się na 33. miejscu z niemal sześciokrotnie mniejszą od PZU wartością. Wśród finansowych konkurentów PZU został doceniony za siłę swojej marki, jej prestiż, jakość i świadomość, we wszystkich tych kategoriach dystansując swoich konkurentów. PZU zajął też drugie miejsce wśród wszystkich badanych marek w kategorii „priorytet w świadomości”, co oznacza, że PZU jest dla wielu klientów marką pierwszego wyboru.
„Silna pozycja marki PZU to efekt wielu zmian, jakie konsekwentnie wprowadzamy w firmie, budowania zaufania klientów, a także zaangażowania w życie społeczne jako mecenas i sponsor ważnych wydarzeń. Cieszę się, że nasze wysiłki są zauważane i doceniane. Marka PZU ma nadal ogromny potencjał i jestem przekonany, że aktywności jakie planujemy w 2012 roku przyczynią się do jej wzmocnienia i zwiększenia wartości” – powiedział Witold Jaworski, członek Zarządu PZU SA.
Ranking najcenniejszych i najmocniejszych polskich marek 2011 został sporządzony na podstawie badań konsumentów, przeprowadzonych wspólnie przez redakcję dziennika Rzeczpospolita, firmę doradczą Acropolis Advisory i firmę badawczą AC Nielsen. W tym roku badanie przeprowadzono już po raz ósmy poddając dokładnej ocenie 330 marek o łącznej wartości 57 mld zł.
Źródło: PZU