Akcja „Wykręć numer złodziejowi” rozpoczęła się w lutym br. kiedy to w metrze, na dworcach kolejowych oraz tablicach ogłoszeń i w hipermarketach na terenie Warszawy pojawiły się plakaty ze specjalnym numerem telefonu 022 603-82-61. Numer ten, przy którym dyżurują policjanci z Wydziału do Walki z Przestępczością Samochodową, służy do zgłaszania miejsc, w których mogą być przetrzymywane skradzione samochody lub ich części.
– Akcję „Wykręć numer złodziejowi” rozpoczęliśmy od wydrukowania 4 000 plakatów
z numerem telefonu i rozmieszczenia ich w miejscach często odwiedzanych przez warszawiaków. Duże zainteresowanie mediów sprawiło jednak, że akcja nabrała charakteru ogólnopolskiego. Na wskazany przez nas numer telefonu dzwonią osoby z całej Polski informując o swoich podejrzeniach dotyczących działalności samochodowych grup przestępczych. Widząc sukces naszej akcji, zdecydowaliśmy się ją powtórzyć. Liczymy na to, że także i tym razem pomoże ona w wykrywaniu „dziupli” i przyczyni się do walki z przestępczością samochodową. Wsparcie PZU SA z pewnością zwiększy nasze możliwości.- powiedział Mariusz Sokołowski, rzecznik Komendy Stołecznej Policji.
W 2005 r. z warszawskich ulic ukradziono ponad 7 700 aut. Chociaż statystyki pokazują, że liczba ta jest o połowę niższa niż pięć lat temu, to dzięki informacjom od obywateli, poszkodowanych może być jeszcze mniej. Według Policji większość skradzionych samochodów trafia do tzw. „dziupli”, gdzie są rozbierane na części,
a następnie sprzedawane na giełdach samochodowych, aukcjach internetowych, czy poprzez ogłoszenia w prasie. Dziuplami mogą być garaże, stodoły, hale przypominające warsztaty samochodowe. Policjanci sprawdzają każde zgłoszenie, które trafia do nich poprzez specjalny numer.
– Staramy się wspierać inicjatywy, które przyczyniają się do zwiększania szeroko pojętego bezpieczeństwa i pozwalają na ochronę życia, zdrowia czy, jak w tym przypadku, mienia społecznego. Jest to jeden z głównych obszarów działalności prewencyjnej PZU. Gratulujemy Komendzie Stołecznej udanego przedsięwzięcia, które nie tylko pomaga walczyć z przestępczością samochodową ale także z biernością społeczeństwa. Mamy nadzieję, że dzięki naszemu wsparciu akcja będzie mogła mieć jeszcze większy zasięg- powiedział Tomasz Fill, rzecznik prasowy PZU.