Oracle Polska informuje, że w Spółce PZU Życie została zakończona migracja głównego systemu obsługi ubezpieczeń grupowych na życie, z architektury opartej na pojedynczej instancji do rozwiązania klastrowego Oracle Database 10g Release 2 z opcją Oracle Real Application Clusters. Projekt został wykonany w czasie 6 miesięcy przez ekspertów Biura Wsparcia i Operacji IT, a także Biura Analiz i Wdrożeń Informatycznych firm PZU SA i PZU Życie SA, przy pomocy konsultantów technologicznych Oracle Polska.
Działający w PZU Życie SA system obsługi ubezpieczeń grupowych na życie jest centralnym, intranetowym rozwiązaniem, którego używa ponad 7 tysięcy zarejestrowanych użytkowników. W okresach zamykania miesiąca korzysta z niego ponad tysiąc użytkowników jednocześnie.
Migracja architektury polegała na przeniesieniu wszystkich danych z bazy Oracle9i do wersji Oracle10g, a także na zamianie pojedynczej instancji działającej na platformie RISC na rozwiązanie klasy GRID oparte o Oracle Real Application Clusters. Stworzony klaster bazodanowy składa się z 8 węzłów korzystających z serwerów Blade na platformie Intel x86 64bit. Jest to obecnie jedna z największych instalacji tego typu w Polsce.
Każdy z ważniejszych modułów systemu otrzymał dedykowany serwis bazodanowy, który umożliwia odpowiednie rozłożenie ruchu pomiędzy węzłami w zależności od potrzeb i okresu biznesowego w miesiącu księgowym. Umożliwia też bardziej szczegółową diagnostykę wydajnościową z podziałem na obciążenia generowane przez poszczególne moduły.
Obecnie w PZU trwa drugi etap projektu, polegający na modernizacji warstwy serwerów aplikacji w celu dalszej poprawy wydajności systemu – szczególnie czasów odpowiedzi aplikacji w okresie zamykania miesiąca księgowego. Planowana jest także kolejna faza, w której za pomocą technologii Oracle Data Guard zostanie stworzony zapasowy ośrodek obliczeniowy zapewniający ochronę na wypadek awarii środowiska podstawowego.
„Decyzję o przeprowadzeniu prac modernizacyjnych podjęliśmy głównie ze względu na niewystarczającą moc obliczeniową poprzedniej konfiguracji oraz w celu zmniejszenia kosztów zawiązanych z utrzymaniem systemu” – komentuje Michał Draba, Kierownik Zespołu Zarządzania Systemami UNIX z Biura Wsparcia i Operacji IT firm PZU SA i PZU Życie SA.
„Podstawowym założeniem dla nowej platformy było zapewnienie większej wydajności i niezawodności systemu, a mając w perspektywie duże plany rozwojowe – również skalowalności. Cele inwestycji zostały w pełni osiągnięte – praca aplikacji w zależności od mierzonych czynników jest teraz 3 do 10 razy bardziej wydajna, wyznaczanie stanów polis ubezpieczeniowych zostało przyspieszone średnio 3-krotnie, zaś otwarcie miesiąca księgowego dla całej spółki trwa ok. 16 godzin, zamiast dotychczasowych 35”.
Źródło: Oracle Polska