Od 1 marca br. Rafał Jakubowski obejmie stanowisko Chief Marketing Officer Santander Bank Polska. Bank rozstrzygnął konkurs i wybrał nowego szefa Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu.
Rafał Jakubowski ma wieloletnie doświadczenie w komunikacji marketingowej kluczowych marek i firm w Polsce i Czechach. W Santander Bank Polska będzie nadzorował realizację strategii marketingowej, działania związane z wizerunkiem marki, pozycjonowanie oraz działania Public Relations. Obejmie stanowisko 1 marca br. i będzie raportował bezpośrednio do CEO banku.
Rafał Jakubowski jest absolwentem wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej i od 25 lat zajmuje się zarządzaniem działaniami marketingowymi. Wiedzę na temat ludzkich zachowań i potrzeb skutecznie wykorzystuje w tworzeniu produktów, koncepcji i kampanii. Jego doświadczenie obejmuje 13 lat pracy w firmach FMCG – rozwijał produkty i marketing pracując w Polsce (Mars, Danone oraz Coca-Cola) oraz Czechach (Danone Czechy). W latach 2011-2014 zarządzał marketingiem i R&D dla KFC jako dyrektor odpowiedzialny za Europę Centralną. Przez ostatnie 10 lat był dyrektorem marketingu detalicznego mBank S.A.
W 2019 zdobył tytuł Dyrektor Marketingu Roku w kategorii Long Term, a w 2022 otrzymał pierwszą nagrodę w konkursie miesięcznika Press Ad Wo/Man Roku: Ad Marketer roku 2022. Przez ostatnie 6 lat zasiadał w Zarządzie IAA Polska, obecnie członek Rady Nadzorczej IAA. Pięciokrotny członek jury konkursu reklamowego Effie, kilkukrotnie przewodniczący grup jurorskich.
Jest żonaty, ma nastoletnią córkę. Uwielbia wysokie góry i dobrą literaturę faktu.
Profil na LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/rafal-jakubowski-97a821/
Źródło: Santander Bank Polska