Ranking „Mieszkaniowa Marka Roku 2011”

Niespodzianki nie było: najbardziej rozpoznawalną firmą deweloperską na stołecznym rynku mieszkaniowym jest J.W. Construction Holding, a agencją nieruchomości – Bracia Strzelczyk Nieruchomości. Mieszkaniowe Marki Roku dla najbardziej rozpoznawalnego banku udzielającego kredytów hipotecznych i pośrednika kredytowego w całej Polsce otrzymały odpowiednio PKO BP i Open Finance.

Ranking „Mieszkaniowa Marka Roku” opracowała firma Nowy Adres SA, która za pośrednictwem niezależnego instytutu badawczego przeprowadziła ponad 1500 wywiadów z mieszkańcami 5 największych aglomeracji Polski: Warszawy, Krakowa, Poznania, Wrocławia oraz Trójmiasta. Respondenci w wieku 25-60 lat zapytani zostali o znajomość spontaniczną oraz wspomaganą marek w czterech kategoriach: firma deweloperska, agencja nieruchomości, bank udzielający kredytów hipotecznych oraz pośrednik finansowy. Ranking powstał w oparciu o wyniki badania znajomości spontanicznej. Wyniki zostały ogłoszone we wtorek na uroczystej Gali w Teatrze Capitol.

Najlepiej rozpoznawalny deweloper na rynku warszawskim, J.W. Construction Holding otrzymał ponad 55 proc. głosów. Drugie miejsce zajął Dom Development (blisko 37 proc.) i Budimex Nieruchomości (około 17 proc.). W kategorii „najlepiej rozpoznawalna age- ncja nieruchomości” zatriumfowali znani warszawiakom od lat Bracia Strzelczyk Nieruchomości (42,4 proc. głosów) przed agencją AD.Drągowski (26,1 proc.) oraz najmłodszą w tym towarzystwie firmą Metrohouse & Par- tnerzy (16,5 proc.).

Wiceprezes zarządu J.W. Construction Holding Tomasz Panabażys odbiera Mieszkaniową Markę Roku dla najbardziej rozpoznawalnego dewelopera w Warszawie z rąk prezes firmy Nowy Adres SA Katarzyny Cyprynowskiej.

O ile znajomość firm deweloperskich i agencji nieruchomości była sprawdzana na rynkach lokalnych, rozpoznawalność banków udzielających kredytów hipotecznych i pośredników finansowych sprawdzono w skali całego kraju.  W tej pierwszej kategorii zatriumfował bank PKO BP (aż 76,8 proc. głosów!) przed BZ WBK (50,2 proc.) i Bankiem Pekao S.A. (47,5 proc.). Z kolei w kategorii pośredników finansowych pierwsze miejsce zajął Open Finance (43,8 proc.) ze sporą przewagą nad Expanderem (ok. 23 proc. wskazań). Trzecie miejsce z blisko 6-procentową rozpoznawalnością zajął DK Notus.
 
Laureaci Mieszkaniowej Marki Roku 2011 – w sumie przyznano 37 nagród w 12 kategoriach
– Nasz ranking pokazuje, że choć najbardziej rozpoznawalne na naszym rynku mieszkaniowym są firmy z długą tradycją i wieloletnim doświadczeniem, to młodsi i mniejsi gracze, umiejętnie prowadząc swoje działania marketingowe mogą zaistnieć w świadomości przeciętnego Kowalskiego po zaledwie kilku latach działalności. Choć wysokość nakładów na reklamę na pewno ma znaczenie, według mnie najlepiej rozpoznawalne marki to te, które są najlepiej oceniane przez klientów i przez nich polecane. Bo komu uwierzymy szybciej – wynajętemu aktorowi z reklamy, czy kuzynowi lub przyjaciółce, którzy kupili wymarzone mieszkanie od danego dewelopera i są bardzo zadowoleni z tego zakupu? – pyta Katarzyna Cyprynowska, prezes zarządu firmy Nowy Adres S.A. i pomysłodawczyni rankingu.

Ranking został opracowany przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie i według projektu firmy Nowy Adres SA.

Źródło: Nowy Adres S.A.