Raport IMM: BLIK na drugim miejscu w zestawieniu marek z największymi wydatkami reklamowymi

moodbo, YAY Fotoard

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe  w lipcu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. Dużym zaskoczeniem było pojawienie się systemu płatności mobilnej BLIK na drugim miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych. Budżet reklamowy wyniósł ponad 6 mln zł.

Branża Handel Farmacja Finanse Telekomunikacja Motoryzacja
Koszt  231,4 mln zł  227,5 mln zł  70,4 mln zł  82,9 mln zł 66,4 mln zł

Wydatki reklamowe w podziale na media

Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (około 40 proc. w każdej dziedzinie), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie. Branża handlowa najchętniej inwestuje w spoty radiowe (54 proc. budżetu).

W lipcu na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się mBank, który przeznaczył ponad 8 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Kolejne pozycje zajmują Blik Polskiego Standardu Płatności, Raiffeisen Polbank, ING oraz Provident.

W lipcu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (58 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń, płatności mobilnych oraz kart płatniczych.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów