Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w lipcu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. Dużym zaskoczeniem było pojawienie się systemu płatności mobilnej BLIK na drugim miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych. Budżet reklamowy wyniósł ponad 6 mln zł.
Branża | Handel | Farmacja | Finanse | Telekomunikacja | Motoryzacja |
Koszt | 231,4 mln zł | 227,5 mln zł | 70,4 mln zł | 82,9 mln zł | 66,4 mln zł |
Wydatki reklamowe w podziale na media
Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (około 40 proc. w każdej dziedzinie), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie. Branża handlowa najchętniej inwestuje w spoty radiowe (54 proc. budżetu).
W lipcu na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się mBank, który przeznaczył ponad 8 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Kolejne pozycje zajmują Blik Polskiego Standardu Płatności, Raiffeisen Polbank, ING oraz Provident.
W lipcu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (58 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń, płatności mobilnych oraz kart płatniczych.
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów