Raport OnBoardPR: Marka budowlana – jak zdobyć klienta

„Kupując produkty remontowo-wykończeniowe klient, w większości wypadków nie dysponujący fachową wiedzą, do końca poszukuje rady” – komentuje Tomasz Turzyński z On Board PR – „Dlatego w tej branży, podobnie jak w kilku innych, kluczową rolę odgrywa rekomendacja sprzedawcy. To do niego należy ostatnie słowo – powinni o tym pamiętać wszyscy producenci”

Raport wskazuje też skalę i przyczyny zainteresowania Polaków prowadzeniem prac remontowo-budowlanych. O pracach z tego zakresu myśli 50,6% dorosłych Polaków. Przyczyny to przede wszystkim chęć odświeżenia i odnowienia wnętrza (34,5%), chęć zwiększenia jego funkcjonalności (30,6%) oraz chęć posiadania „ładnego” wnętrza dostosowanego do własnych oczekiwań estetycznych (24,9%). Potrzeba nadążania za modą czy znudzenie wyglądem było wskazywane tylko przez nielicznych respondentów.

W raporcie znalazły się też wyniki badania znaczenia marki producenta podczas podejmowania decyzji o zakupie materiałów remontowo-wykończeniowych. Większość Polaków (55%) jest zgodna co do tego, że marka ma dla nich znaczenie. Cześć (łącznie 32%) jest jednak innego zdania, sceptycznie podchodząc do markowości jako atutu.

„Wyniki badania pokazują, że znaczna cześć nabywców materiałów budowlanych nie jest świadoma korzyści i różnic między produktami, które na innych rynkach komunikuje marka. W efekcie osoby te są gotowe zaakceptować nieznanych im producentów” – komentuje Tomasz Dziedzic z PBS DGA – „W przypadku tej kategorii jest to zrozumiałe, gdyż ocena jakości produktów wymaga eksperckiej wiedzy, dlatego ważną rolę marki przejmują sprzedawcy oraz znajomi”

Raport On Board PR „Marka budowlana – jak zdobyć klienta”, który dziś znalazł się na stronie www.onboard.pl jest następnym z serii opracowań dla środowiska biznesu – tym razem tematem jest branża materiałów budowlano-wykończeniowych. Ideą projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań komunikacyjnych. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone we wrześniu b.r. przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.

POBIERZ RAPORT