Raport PRNews.pl: Rynek bankowości mobilnej – II kw. 2017

Wojciech Boczoń
opublikowano: 2017-08-03 14:17

Na koniec II kwartału 2017 roku liczba użytkowników bankowości mobilnej wynosiła 8,7 mln. Użytkowników aplikacji mobilnych jest 4,7 mln. Przybywa też klientów, którzy do obsługi konta wykorzystują wyłącznie smartfona. W stylu „mobile only” bankuje już 1,6 mln osób.

Na koniec II kwartału 2017 roku liczba użytkowników bankowości mobilnej w 16 ankietowanych przez nas bankach wynosiła 8,7 mln. Są to osoby, które logują się do swojego konta z różnych urządzeń mobilnych – smartfonów i tabletów. Poniższe dane obejmują więc nie tylko użytkowników aplikacji, ale także klientów korzystających z serwisów lite, RWD, a nawet podstawowych wersji standardowych systemów transakcyjnych (np. dużego iPKO w PKO BP).

YAY Foto
YAY Foto

Najwięcej użytkowników bankowości mobilnej ma PKO Bank Polski – 1,9 mln. W ciągu ostatniego roku pozyskał ponad pół miliona nowych klientów mobilnych. Na drugim miejscu jest Bank Pekao, który ma blisko 1,7 użytkowników bankowości mobilnej. Wzrost rok do roku wyniósł 436 tys. Trzecie miejsce na podium zajmuje mBank wraz z Orange Finanse. Łącznie mają blisko 1,5 mln użytkowników bankowości mobilnej, czyli o 316 tys. więcej niż rok temu.

Grono klientów bankowości mobilnej będzie mniejsze, jeśli zawęzimy je wyłącznie do użytkowników aplikacji mobilnych instalowanych na telefonach komórkowych. Z danych PRNews.pl wynika, że jest ich 4,7 mln. mBank przekroczył prób 1 mln użytkowników aplikacji mobilnej.Zobacz raport: Liczba użytkowników bankowych aplikacji mobilnych – II kw. 2017W bankowości pojawił się też nowy typ klienta, którego branża określa terminem „mobile only”. To osoby, które do „bankowania” wykorzystują wyłącznie urządzenia mobilne – nie logują się już do konta z poziomu PC. Z danych PRNews.pl wynika, że takich klientów jest dziś 1,6 mln.Zobacz raport: Liczba klientów „mobile only” – II kw. 2017