Inbank i PayU podpisały umowę o współpracy, która pozwoli, aby w pełni zautomatyzowane rozwiązania ratalne Inbanku były dostępne w tysiącach sklepów internetowych w Polsce.
Zdaniem Michała Kuchty, EMEA Lending Strategy Manager w PayU, Inbank jest jednym z niewielu dostawców finansowania sprzedaży w postaci naprawdę szybkich internetowych płatności ratalnych w Polsce, oferujących unikalne korzyści zarówno dla konsumenta, jak i sklepu internetowego.
„E-commerce i płatności ratalne online są coraz bardziej popularne w Polsce, a oczekiwania kupujących co do łatwości płatności ratalnych online również rosną. Wierzę, że współpraca z Inbankiem pozwoli na dalszą rozbudowę naszej platformy kredytowej i wzbogacenie oferty dla wszystkich segmentów klienta” – dodał Kuchta.
Według zastępcy dyrektora generalnego Inbank w Polsce, Tomasz Rzeskiego, współpraca z PayU na polskim rynku jest znaczącym krokiem dla banku. Polska jest jednym z największych rynków e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej z prawie 40 milionami klientów, którzy coraz częściej kupują online m. in. elektronikę, sprzęt gospodarstwa domowego, wyposażenie domu i ogrodu.
„Badania pokazują, że ponad połowa polskich konsumentów woli zakupy przez Internet, a wartość całego rynku e-commerce szacuje się na ok. 40 miliardów złotych rocznie” – powiedział Rzeski. „Jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej w raporcie dotyczącym rynku e-handlu w Polsce, aż 65% e-konsumentów wskazuje PayU, jako preferowane rozwiązanie płatnicze, dlatego naszą współpracę postrzegamy jako silny fundament działalności Inbank w Polsce”.
Według Rzeskiego, Inbank widzi swoją przewagę konkurencyjną, wynikającą ze współpracy z PayU na jednym z największych rynków konsumenckich w Europie, w prostocie płatności ratalnych oferowanych klientom. „Możemy zaoferować polskim konsumentom najszybszy i bardzo prosty proces weryfikacji, który zajmuje tylko kilka minut, a dzięki współpracy z PayU jesteśmy w stanie pokazać nasze zalety szerokiej grupie konsumentów” – dodał Rzeski.