Deweloperzy korzystają z wielu kanałów, aby dotrzeć do klienta, poprzez reklamy czy bieżące informacje na stronach internetowych. Nie zapominają jednak, że najlepszą wizytówką jest zadowolony klient, a rekomendacje najbliższych wciąż mają bardzo duże znaczenie.
Standard mieszkania, rozkład jego pomieszczeń czy jakość używanych produktów możemy sprawdzić samodzielnie poprzez wizytę na inwestycji. To samo tyczy się bliskości terenów zielonych czy dojazdu do centrum miasta – wystarczy poświęcić jeden dzień, aby na własnej skórze przekonać się, czy sąsiedni park spełnia nasze oczekiwania, a dojazd do pracy nie zajmuje w godzinach szczytu kilkudziesięciu minut.
Skąd jednak pozyskać informację o tym, jak wygląda codzienne życie na inwestycji? Powszechnie istnieje wiele opinii i plotek na temat mieszkania w poznańskich dzielnicach, które już dawno przestały być aktualne. Inwestycje powstające w Poznaniu zmieniają bowiem oblicze tego miasta. Tak jest z Red Parkiem – osiedlem na Dębcu, na którym finalnie mają powstać cztery nowoczesne wieżowce. W pierwszym z nich już od roku mieszkają nowi lokatorzy. – Kiedy zobaczyliśmy ulotki promujące Red Park, zdecydowaliśmy się zajrzeć do biura sprzedaży i dowiedzieć się szczegółów. Po spotkaniu w biurze dewelopera byliśmy już pewni, że dobrze trafiliśmy -mówią Państwo Krobscy, którzy jako jedni z pierwszych wprowadzili się do swojego mieszkania. – Kiedy odwiedzają nas znajomi i rodzina, nazywają inwestycję „godną XXI wieku”, a standard wykończenia części wspólnych porównują do hotelowego stylu -nadmieniają.
Od jakiegoś czasu szukający mieszkania coraz chętniej przeglądali fora internetowe w celu pozyskania informacji od osób, które już zakupiły mieszkanie na danej inwestycji. Obecnie jednak rozwinęła się świadomość, że takie wpisy mogą być dodawane przez pracowników firmy, w związku z czym nie są w pełni wiarygodne. Klienci wracają do zasięgania informacji wśród znajomych i rodziny – najbardziej zaufanego źródła.
Zdarza się także, że niezdecydowane osoby wyczekują pod inwestycją, aby dopytać o kwestie, których nie dowiedzą się z biura sprzedaży. – Sama „polowałam” na kogoś, kto wyjdzie z budynku, aby zapytać o sąsiedztwo, bezpieczeństwo okolicy oraz ogólne wrażenia. Opinie zwykłego mieszkańca miały być dla mnie o wiele bardziej wiarygodne, jednak – co mnie ucieszyło – pokrywały się z informacjami uzyskanymi od pracowników inwestycji Red Park –mówi Pani Aleksandra Jasiek, obecna mieszkanka inwestycji Red Park.
Jak deweloper może namówić swoich klientów, aby chętnie opowiadali o zaletach mieszkania akurat w tym miejscu? Jednym z rozwiązań jest stworzenie programu lojalnościowego, co zaproponował deweloper RED Real Estate Development na poznańskiej inwestycji. – Stworzyliśmy dla naszych mieszkańców program „Czynsz za złotówkę”. Wystarczy, że ktoś z ich polecenia zakupi mieszkanie w Red Parku, aby to oni na tym także zyskali i zaoszczędzili. Program dopiero wchodzi w życie, jednak już mamy pierwsze pytania od naszych mieszkańców. –mówi Roma Pikulska, marketing manager inwestycji Red Park.
Rozwój kanałów komunikacyjnych wśród deweloperów to duże udogodnienie dla osób szukających mieszkania. Nie ruszając się sprzed komputera, możemy znaleźć na stronie internetowej najważniejsze informacje, śledzić postępy w budowie na profilach portalu Facebook, czy nawet umówić się na rozmowę z pracownikiem biura sprzedaży przez komunikator Skype. Należy jednak pamiętać, że dopiero bezpośrednie spotkanie z przedstawicielem oraz odwiedzenie inwestycji pozwoli nam w pełni poznać nasze przyszłe, własne „M”.