Rekordowa frekwencja na warsztatach „Ogarnij Hejt”

UNIQA i Fundacja UNIQA zakończyły drugą edycję programu edukacyjnego „Ogarnij Hejt”, realizowanego we współpracy z Instytutem Lema. Trenerzy dotarli do 40 szkół podstawowych w całej Polsce i przeszkolili ponad 7 tys. uczestników.

Warsztaty z cyberprzemocy są prowadzone od 2022 roku. W pierwszej edycji udział w programie wzięło 30 szkół podstawowych z całej Polski. Z uwagi na duże zainteresowanie projektem w drugiej edycji, realizowanej już przez Fundację UNIQA, liczbę zakwalifikowanych placówek zwiększono do 40. Dzięki temu udział w warsztatach wzięło 5124 uczniów, 1107 nauczycieli i 726 rodziców. W 2023 roku do projektu zgłosiło się ponad tysiąc szkół. Dla nauczycieli z placówek, które nie zostały zakwalifikowane, organizatorzy przeprowadzili warsztat online.

– Zainteresowanie warsztatami jest ogromne, co tylko pokazuje, jak ważnym i trudnym społecznie tematem jest hejt. Spotkania w szkołach są bezcenne, widzimy, jak otwierają oczy nie tylko dorosłym, ale przede wszystkim dzieciom. Część z nich nie ma świadomości, że hejtuje drugą osobę i w konsekwencji wyrządza jej krzywdę. Każda pojedyncza zmiana postawy utwierdza nas w słuszności tych działań, choć niewątpliwie jest to kropla w morzu potrzeb, o czym świadczy liczba szkół, które zgłaszają się do programu – wyjaśnia Karolina Rosińska, prezeska Fundacji UNIQA.

Szkoły, które wzięły udział programie edukacyjnym „Ogarnij Hejt”, otrzymały scenariusze lekcji, materiały informacyjne oraz certyfikaty potwierdzające przeprowadzenie warsztatów. W ramach zakończonej właśnie edycji UNIQA przeprowadziła także webinary dla pracowników UNIQA Polska w zakresie przeciwdziałania, wykrywania i reagowania na problemy cyberprzemocy..

Szkoda życia na hejt

UNIQA kontynuuje także kampanię społeczną, która towarzyszyła powstaniu Fundacji UNIQA w 2023 roku. Emitowany w telewizji i Internecie spot poświęcony jest w całości zjawisku hejtu. Materiał powstał dzięki współpracy z cenionymi artystami młodego pokolenia: Sarą James, Igo i Locznikami. Inspiracją dla historii przedstawionej w spocie jest teledysk piosenki Igo „Better be alive”, która stanowi muzyczny motyw przewodni kampanii. Polskie słowa napisał do niej sam Igo, a wykonuje ją w duecie z Sarą James. Duet taneczny Loczniki odpowiadał za choreografię do filmu, a Nicki jednocześnie odegrała rolę głównej bohaterki.

– To dla nas wyjątkowa produkcja, bo w branży ubezpieczeniowej szeroko zasięgowe kampanie zwykle koncentrują się na produkcie, a my oddaliśmy całą przestrzeń trudnemu zjawisku społecznemu, jakim jest hejt. W ten sposób rozumiemy naszą misję społeczną i ideę, która stoi za marką UNIQA, czyli „żyjmy razem lepiej”. Wierzymy, że promowanie właściwych postaw przyczyni się do poprawy jakości życia. Ta zmiana wymaga działań na wielu płaszczyznach, dlatego bardzo mocno wspierają nas w tym nasi pracownicy, którzy z tymi wartościami się identyfikują – podkreśla Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką, Komunikacji i Zaangażowania Społecznego w UNIQA Polska.

UNIQA i Fundacja UNIQA nawiązały także partnerstwo z sekcją koszykarską Legii Warszawa – Legią Kosz. W ramach projektu „Wrzuć hejt do kosza” organizowane są warsztaty dotyczące radzenia sobie z hejtem i spotkania promujące zdrowie psychiczne i pozytywną komunikację dla młodych zawodników UNIQA i Fundacja UNIQA objęły także patronat nad Warszawskimi Mistrzostwami Szkół Średnich oraz fundują nagrody dla zawodników w kategorii fair play. Natomiast dzieci pracowników UNIQA mogą wystąpić w tzw. „Dziecięcej Eskorcie” podczas meczów rozgrywanych w charakterze gospodarza w ekstraklasie koszykówki mężczyzn. Udział w eskorcie UNIQA i Legia Kosz wystawiły także na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.

Nabór szkół do trzeciej edycji programu edukacyjnego Fundacja UNIQA rozpocznie wiosną 2024 roku. Terminy i formularz zgłoszeniowy zostaną udostępnione na stronie Fundacji – fundacjauniqa.pl.

Źródło: Uniqa Polska