Rewolucja w kantorach narodziła się z potrzeby

Internetowykantor.pl uruchomiony został 3 lata temu – 26 kwietnia 2010 roku. Był pierwszym kantorem w sieci i pociągnął za sobą inne, rozpoczynając swoistą rewolucję na rynku wymiany walut. Internetowe kantory szybko zdobyły setki tysięcy klientów i stały się poważnym konkurentem dla banków i placówek stacjonarnych.

Po raz kolejny potrzeba okazała się matką wynalazku. Michał Czekalski i Łukasz Olek, absolwenci poznańskich uczelni wpadli na pomysł kantoru internetowego, gdy jeden z nich, wybierając się w podróż poślubną, w chaosie przygotowań do wyjazdu nie miał czasu jechać wymienić walutę i szukać taniego kantoru w mieście. W dobie internetu taka usługa powinna przecież być dostępna w sieci – pomyśleli. I tak od pomysłu przeszli do praktyki.

InternetowyKantor.pl stworzyli własnymi siłami. Początkowo wymieniali tylko franki, współpracując z czterema bankami. Z czasem zainteresowanie stało się tak duże, że rozwój był naturalną koleją rzeczy. W 2011 roku zatrudniali 11 osób, a obecnie zespół liczy 40 pracowników. W 2012r InternetowyKantor.pl przekształcił się w spółkę akcyjną i aktualnie oferuje wymianę 4 głównych walut, współpracując z 20 bankami. Ma już ponad 85 tys. klientów i pozostaje według badań najpopularniejszym kantorem w internecie.

Firma stawia przede wszystkim na rozwój kantoru. Ciągle wprowadza nowe funkcjonalności: autozatwierdzanie transakcji, zatwierdzanie po żądanym kursie, zlecenie spłaty kredytu i inne. Nad obsługą transakcji czuwa 7-osobowy dział dealerów, a nad obsługą klientów – 10 osób w call center.

Obroty InternetowyKantor.pl od początku istnienia wyniosły ponad 2 miliardy złotych. W 2012 r. były o ponad 300 proc. większe niż w poprzedzającym. – Świadczy to przede wszystkim o zaufaniu, jakim obdarzyli nas klienci, którzy polecają nas dalej swoim znajomym – mówi Michał Czekalski, współtwórca InternetowyKantor.pl SA.

W całej Polsce funkcjonuje około 30 kantorów i społecznościowych platform wymiany walut, które mają wspólnie setki tysięcy klientów. Ich siła polega na biznesie skali i możliwości oferowania zakupu i sprzedaży waluty z bardzo niską marżą – kilku groszy, podczas gdy banki i stacjonarne kantory oferują zakup waluty po kilkadziesiąt groszy.

InternetowyKantor.pl