Rok realizacji nowej strategii Citi Handlowy

W ubiegłym roku bank zarobił o 86 proc. więcej niż w 2009 roku (po wyłączeniu wpływu jednorazowej transakcji) i na koniec grudnia 2010 roku odnotował zysk w wysokości 755 mln zł.Wzrosła też efektywność Citi Handlowy mierzona wskaźnikami ROE i ROA.

Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju przyniosła innowacje w ofercie dla klientów indywidualnych i korporacyjnych. Bank wdrożył przy tym kilkaset inicjatyw na rzecz poprawy jakości usług. W efekcie, niemal trzy czwarte klientów banku na koniec 2010 roku uznało, że jakość usług oferowanych przez bank znacząco się polepszyła.

Efektywność Citi Handlowy


W 2010 roku Citi Handlowy odnotował zysk netto w wysokości 755 mln zł. W roku ubiegłym zysk netto banku – po wyłączeniu wpływu jednorazowej transakcji w wysokości 98 mln zł – wyniósł 406 mln zł. Jednorazowa transakcja dotyczyła zwrotu podatku VAT. Bank poprawił też swoją efektywność. Rentowność kapitału własnego mierzona wskaźnikiem ROE wzrosła o 3,8 p. proc. względem wyniku z 2009 roku i wyniosła na koniec 2010 roku 12,8 proc. Wskaźnik ROA wyniósł z kolei 1,9 proc. i był o 0,7 p. proc. wyższy niż stopa zwrotu z aktywów w 2009 roku.

Koszty Citi Handlowy pozostają pod kontrolą. Mimo stworzenia nowych miejsc pracy w Banku oraz rozwoju sieci punktów kontaktu z bankiem, wskaźnik kosztów do dochodów utrzymał się na bardzo bezpiecznym poziomie 54%.Bank znacznie zredukował też koszty ryzyka. z 4,6% w 2009 do 2,1% w 2010.

Wysoka jakość Citi Handlowy


W ubiegłym roku bank zgodnie ze strategicznymi założeniami intensywnie rozwijał sieć sprzedaży swoich produktów. Obok 155 oddziałów powstało kilkaset punktów Citi Handlowy. W ponad 1000 bankomatów z logotypem Citi Handlowy klienci mogą wypłacać pieniądze, oraz sprawdzać saldo na rachunkach w Citi Handlowy. Dodatkowo, wszystkie bankomaty własne banku wymienione zostały na tzw. urządzenia dualne, które umożliwiają zarówno wypłatę jak i wpłatę gotówki. Przy czym wpłacana gotówka księgowana jest na koncie klienta online. Tym samym sieć punktów styczności z Citi Handlowy powiększyła się z prawie 300 do niemal 1400 punktów.

Bank postawił też na najwyższą jakość obsługi i wdrożył kilkaset inicjatyw na rzecz poprawy jakości usług. W efekcie, niemal 74 proc. klientów banku na koniec 2010 roku uznało, że jakość usług oferowanych przez bank znacząco się polepszyła się.

Innowacyjność Citi Handlowy


Miniony rok Citi Handlowy zamyka na pozycji silnego gracza bankowości inwestycyjnej. Bank pośredniczył w transakcjach takich liderów rynku jak PGE, PGNiG, Legg Mason, Ruch S.A., Nepentes S.A. czy Azoty Tarnów. W październiku Citi Handlowy był jednym z koordynatorów sprzedaży oraz prowadzących księgę popytu dla Ministerstwa Skarbu Państwa przy realizacji sprzedaży 10 procent akcji Polskiej Grupy Energetycznej. Bank pozostaje także jednym z czterech biur, które przygotowywały prywatyzację Giełdy Papierów Wartościowych.

W 2010 roku bank wprowadził na rynek nową platformę wymiany walut CitiFX Pulse. To internetowa platforma kolejnej generacji, która pozwala na zawieranie transakcji wymiany walutowej online po cenach rynkowych. Narzędzie to zapewnia szybki i bezpieczny dostęp do 49 par walut, umożliwiając tym samym lokowanie środków finansowych oraz zarządzanie pozycją walutową.

W II kwartale minionego roku bank przedstawił serwis Citi Mobile. Tym samym, bank dostosował swój internetowy system transakcyjny do przeglądarek telefonów komórkowych. Serwis Citi Mobile został stworzony wspólnie z internautami i użytkownikami serwisu www.mojamobilnabankowosc.pl.

Bank jako pierwszy na polskim rynku wprowadził do swoich oddziałów rewolucyjną technologię, dzięki której nowi klienci Citi Handlowy mogą uzyskać zbliżeniową kartę debetową do konta w zaledwie 2 minuty.

Citi Handlowy, jako jedyny Bank w Polsce, opracował i wdrożył technologię połączenia funkcjonalności karty miejskiej i bankowej karty płatniczej. To tradycyjna karta, na której klienci banku mogą kodować imienne bilety długookresowe. Oprócz wygody użytkowania jednej karty, posiadacze nowej karty uzyskują także dodatkowe korzyści – tańsze o 10% lub 20% przejazdy komunikacją miejską. W ciągu miesiąca bank wydał 2 tysiące tego typu plastików.

Źródło: Citi Handlowy