Rośnie liczba klientów, którzy nam zaufali

Tomaszem Sękalskim, prezesem zarządu Idea Money rozmawiała Joanna Zielińska.

Panie Prezesie, kiedyś faktoring był usługą zarezerwowaną wyłącznie dla korporacji. Idea Money obsługuje firmy z sektora MSP. Czy wąska specjalizacja sprzyja rozwojowi Waszego biznesu?


 Jako jeden z nielicznych faktorów na rynku charakteryzujemy się elastycznym podejściem do klienta. Nieważne, czy nasi klienci to firmy, o dużych obrotach i wysokim zatrudnieniu, czy osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. W ofercie mamy oczywiście wszystkie podstawowe produkty faktoringowe tj. faktoring pełny, niepełny czy odwrotny, ale też produkty abonamentowe. Naszym atutem jest elastyczność obsługi i oferty kierowanej do przedsiębiorstw. Mamy tak zróżnicowaną gamę produktów, że jesteśmy w stanie trafić do każdej firmy chcącej poprawić swoją płynność finansową. To, co kiedyś było dostępne tylko dla dużych instytucji, dziś proponujemy również dla sektora MSP, a nawet mikro. Nasza oferta jest wielobranżowa – kierujemy ją zarówno do firm produkcyjnych, handlowych, jak i usługowych. Służymy naszą wiedzą i doświadczeniem wszędzie tam, gdzie prowadzona jest sprzedaż z odroczonymi terminami płatności. Jesteśmy firmą innowacyjną. Odpowiadamy zawsze na oczekiwania naszych Klientów. U nas powstają programy, narzędzia i produkty Idea Money stwarzane tak, aby jak najlepiej realizować potrzeby przedsiębiorców. Jesteśmy dumni z faktu, iż mierząc rok do roku między 2012 a 2016 odnotowaliśmy aż dwunastokrotny wzrost liczby klientów, którzy nam zaufali. Co więcej, liczba rośnie z miesiąca na miesiąc, wraz z rozwojem faktoringu w Polsce. Oczywiście mamy apetyt na większe transakcje, więc systematycznie rozwijamy portfel klientów o obrotach rocznych powyżej 250 mln.

Czy mali przedsiębiorcy wykazują jakieś szczególne potrzeby i tendencje jeśli chodzi o faktoring i sposób korzystania z niego?


Zajmujemy się obsługą małych i średnich firm, jednak procesujemy też coraz większe transakcje. Ważnym aspektem naszych działań jest edukacja i budowanie świadomości nowoczesnych narzędzi finansowych dostępnych na rynku wśród przedsiębiorców. W dużej instytucji działy finansowe są bardziej rozbudowane, gdzie za podejmowanie decyzji odpowiada dyrektor finansowy, a w przypadku mniejszego przedsiębiorstwa decyzje ponosi wyłącznie właściciel firmy. I tu właśnie pojawiamy się my w roli wsparcia naszych klientów w zarządzaniu przepływami finansowym. Dajemy im bezpieczeństwo, pozwalamy uniknąć kłopotów, jakie niosą za sobą zatory płatnicze. Każdy nasz klient ma przypisanego do obsługi opiekuna, który służy pomocą i wsparciem merytorycznym. Czy macie w ofercie niestandardowe produkty, których firmy nie znajdą u konkurencji? Specjalizujemy się w faktoringu i windykacji. Pomagamy klientom zarządzać wierzytelnościami. Poza podstawowymi produktami dostępnymi na rynku mamy w swojej ofercie produkty o niestandardowych parametrach takie jak Idea Płynności, gdzie jeden limit faktoringowy łączy możliwość finansowania faktur należnościowych oraz tych wynikających ze zobowiązań klienta, a także One Cash Flow, który umożliwia dostęp do szybkiej gotówki, poprzez sfinansowanie pojedynczej faktury. Dodatkowo naszym sztandarowym produktem z zakresu windykacji jest Windykacja na Zlecenie, gdzie nasi klienci mogą zgłosić faktury, które nie zostały zapłacone przez kontrahentów. Co najważniejsze, klient nie ponosi żadnej opłaty wstępnej ponieważ, nasz system wynagrodzenia oparty jest na opłacie suc-cess fee, czyli opłacie poniesionej w wyniku skutecznej windykacji. Działamy na tyle sprawnie, iż produkt ten rozwija się z miesiąca na miesiąc.

Jesteście spółką bardzo młodą i dynamicznie się rozwijającą. Jakie są plany Idea Money w najbliższym czasie? Nad czym teraz pracujecie?


Idea Money jest częścią Grupy Idea Bank, co gwarantuje firmie finansową stabilność i bezpieczeństwo oraz pozwala korzystać z wiedzy i doświadczeń innych spółek. Konsekwentnie poszerzamy zakres rozwiązań dla biznesu. Spółka oferuje szeroki pakiet produktów faktoringowych: faktoring niepełny z cesją globalną lub cesją pojedynczą; faktoring odwrotny, agrofakto-ring oraz specjalne usługi dla mikroprzedsiębiorstw. Znaleźliśmy się w gronie sześciu wyróżnionych przez„Gazetę Finansową” firm z sektora finansowego. Otrzymane wyróżnienie oraz inne przyznane nagrody w tym The Prize of Innovation 2016, Najlepszy produkt dla Biznesu 2015 potwierdzają, że zmierzamy wdobrym kierunku. Podstawą strategii spółki jest ciągłe doskonalenie oferty dla sektora mikro i MSP, który potrzebuje finansowego partnera wspierającego na każdym etapie rozwoju. Przyznanie tytułu Finansowej Marki Roku 2016 stanowi też motywację do kontynuacji podjętych działań, a w szczególności dbałości o sprawną obsługę przekładającą się na wymierne, finansowe korzyści biznesowe naszych klientów. Wiem, że możemy jeszcze wiele zrobić, by wesprzeć przedsiębiorców. Chcemy dalej tworzyć narzędzia i dobrą atmosferę, które będą ułatwiać prowadzenie biznesu i spełniać oczekiwania naszych klientów.

/Idea Money