Rozpoznawanie mowy to przyszłość mobile bankingu

Trójmiejska firma VoiceLab konkuruje z gigantami światowymi w dziedzinie rozwoju technologii rozpoznawania mowy, biometrii głosu i speech analytics, zdobywając uznanie światowych ekspertów. W tegorocznym zestawieniu Lider informatyki 2014 wyróżniono Meritum Bank, właśnie za wykorzystanie polskiej myśli technologicznej w procesie tworzenia bankowości mobilnej. Chodzi o wdrożone przez Bank rozwiązanie Voicebanking (jeden z produktów VoiceLab), które umożliwia głosową obsługę aplikacji.


Ile wydałem w zeszłym tygodniu? Ile pieniędzy wpłynęło na konto? Zadając te i inne pytania aplikacji mobilnej klienci banków będą mogli uzyskać wszystkie interesujące ich informacje bez łączenia się z konsultantem, używania klawiatury telefonu czy też czasochłonnego przeszukiwania historii transakcji. Wszystko za sprawą technologii, która pozwala urządzeniom „zrozumieć” ludzką mowę. To bardzo proste: wymawiając na głos odpowiednie polecenia głosowe, system rozpoznaje je i udziela odpowiedzi. Mowa o Voicebankigu – innowacyjnym i zaawansowanym rozwiązaniu głosowym, opracowanym przez trójmiejską firmę technologiczną, która wdraża je w pierwszych bankach w Polsce. Z produktów opracowanych przez VoiceLab skorzystał już MeritumBank oraz FM Bank PBP oferując swoim klientom te najnowocześniejsze rozwiązanie komunikacyjne.

Stworzyliśmy głosowy interfejs do aplikacji mobilnej, który spełnia dwie funkcje: umożliwia komunikację za pomocą naturalnego języka, wykorzystując technologię rozpoznawania mowy oraz stanowi system autoryzacji użytkownika przy użyciu technologii biometrii głosu – mówi Tomasz Szwelnik, prezes firmy VoiceLab.  –Ponadto dzięki naszym rozwiązaniom klienci infolinii szybciej i łatwiej połączą się z wybranym działem lub konsultantem, bez konieczności – wybierania na klawiaturze telefonu numerów wewnętrznych, czy kodów przekierowujących – uzupełnia Tomasz Szwelnik

Komunikacja z urządzeniem ma służyć wygodzie klientów, którzy bez konieczności wpisywania trudnych alfanumerycznych kodów PIN zalogują się do swojego konta, czy profilu, jednocześnie usprawniając i optymalizując pracę doradców bankowych.

Jeszcze większe bezpieczeństwo danych i komfortowa obsługa klienta


Dzięki wykorzystaniu technologii biometrii głosu użytkownik dokonuje autoryzacji używając jedynie swojego głosu, bez konieczności wprowadzania skomplikowanych haseł i kodów dostępu. Funkcja rozpoznawania mowy i biometrii głosu ma także istotne znaczenie w przypadku obsługi osób niedowidzących lub takich, dla których wybór odpowiedniego klawisza w telefonie stanowi barierę.

–Nasze produkty usprawniają obsługę klienta oraz pracę doradców kredytowych i konsultantów bankowych.  Jedna fraza wypowiedziana na głos znacząco poprawia zadowolenie klienta związane z szybką obsługą i łatwym dostępem do informacji, co przekłada się na szybszą realizację zleceń oraz decyzje zakupowe – dodaje Tomasz Szwelnik.

W styczniu 2015 roku założyciele polskiego laboratorium mowy VoiceLab wyjadą do doliny Krzemowej, gdzie zaprezentują swoje technologie biorąc udział w programie amerykańskiej organizacji Plug And Play Techcenter oraz uczestnicząc w projekcie GO GLOBAL organizowanym przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.