Rozwiązania Acxiom Polska dla branży finansowej

Banki należą do grupy najbardziej zaawansowanych „informacyjnie” organizacji, w których wiedza o klientach jest systematycznie gromadzona i stanowi jeden z ich najcenniejszych zasobów. Największym wyzwaniem pozostaje cały czas odpowiednie wykorzystanie potencjału tych danych, tak by budować satysfakcjonujące relacje ze swoimi nabywcami oraz osiągać założone cele biznesowe.

Przedstawiciele Acxiom na prowadzonej przez siebie prelekcji, na przykładzie stworzonego przez firmę ogólnopolskiego systemu segmentacji gospodarstw domowych Personicx, opowiedzą o możliwościach i korzyściach podejścia segmentacyjnego, jakie informacje o konsumentach można uzyskać i w jaki sposób mogą one zmienić działalność marketingową i sprzedażową firmy.

Ogólnopolska segmentacja gospodarstw domowych Personicx opiera się na uniwersalnych zmiennych determinujących zachowania zakupowe takich jak: faza cyklu życia rodziny, miejsce zamieszkania oraz poziom zamożności. Każde polskie gospodarstwo domowe może być teraz przypisane do jednego z 40 segmentów istotnie różniących się stylem życia i potencjałem zakupowym. I tak na mapie wyodrębnionych segmentów znaleźli się min.

Skazani na sukces, Dorastający blokersi, Wielka płyta w małym mieście, Moherowe berety, Zaściankowi dorobkiewicze, Profesjonaliści z potencjałem, Emerytowani profesorowie…itd.