Rozwiązanie ujednoliconego systemu komunikacji Alcatela otrzymało nagrodę TMC® Labs w dziedzinie innowacyjności

„Nagroda Innovation Award jest przyznawana najlepszym i unikalnym produktom oraz usługom jakie branża ma do zaoferowania” – powiedział Tom Keating, dyrektor techniczny i wydawca TMC® Labs w TMC. „Alcatel zademonstrował wysoką jakość swojego produktu, a także zaangażowanie w dalszy rozwój telefonii IP poprzez pakiet Alcatel OmniTouch Unified Communication. Alcatel zasłużył na to wyróżnienie i oczekuję na ich następne rozwiązania wnoszące cenny wkład w rozwój rynku oprogramowania dla przedsiębiorstw”.

Głównym zadaniem pakietu jest poprawa efektywności komunikacji i dostępu do informacji w firmach. Według szefa informatyków z uniwersytetu Adelphi „Rozwiązanie Alcatela oferuje kadrze nauczycielskiej i studentom możliwość komunikacji z każdego miejsca przez dowolny terminal. Dzięki tym aplikacjom mogą oni uzyskać dostęp do informacji za pomocą interfejsu internetowego i przy zachowaniu pełnej swobody w wyborze sposobu w jaki ją otrzymują i jak się ze sobą komunikują. To pozwala przesyłać studentom na bieżąco wiadomości np. o harmonogramie organizowanych zajęć, tworzyć efektywną interakcję między administratorami i stworzyć jedno spójne narzędzie do odbioru wiadomości dotyczących wydziału i nie tylko.”

Platforma Alcatela to pierwsze rozwiązanie systemu ujednoliconej komunikacji wykorzystujące otwarte standardy takie, jak: XML/SOAP, SIP czy VXML. Zestaw aplikacji może być w pełni zintegrowany z portalami usług internetowych dla firm, takimi jak: IBM WebSphere, Microsoft Share point, systemami do zarządzania relacjami z klientami (CRM) i do zarządzania zasobami firmy (ERP). Zastosowanie otwartych standardów znacznie upraszcza integrację aplikacji z już istniejącymi rozwiązaniami IT, minimalizując wydatki inwestycyjne

i skracając czas implementacji.

· My Messaging jest aplikacją do ujednoliconego przesyłania wiadomości, opartą na języku VXML

i służącą do komunikacji realizowanej nie w czasie rzeczywistym. Oferuje jedną multimedialną skrzynkę poczty głosowej, listy elektroniczne oraz faksy. Dzięki funkcji przekształcania tekstu na mowę (Text-to-Speech – TTS) użytkownik może uzyskać dostęp do poczty elektronicznej za pomocą telefonu; może także wydać głosowe polecenie wydrukowania lub wysłania listu elektronicznego bądź faksu. Aplikacja umożliwia również zarządzanie filtrami powiadamiania.

·

· My Phone jest narzędziem do komunikacji w czasie rzeczywistym, opartym na standardach XML

i SOAP. Zapewnia pracownikowi znajdującemu się poza siedzibą firmy dostęp do pełnego zestawu funkcji, np. połączeń konferencyjnych, jednolitych usług katalogowych oraz rejestru połączeń, za pomocą każdego telefonu.

·

· My Assistant jest aplikacją automatycznie wyszukującą użytkownika i kierującą do niego połączenia z uwzględnieniem praw dostępu (find-me-follow-me). Pozwala zdefiniować, kto, kiedy i gdzie może się z nami kontaktować, a mniej ważne połączenia kieruje do skrzynki poczty głosowej. Narzędzie to monitoruje i inteligentnie kieruje połączenia na podstawie identyfikatora użytkownika i pory dnia.

· My Teamwork – realizuje w szerokim zakresie funkcję zestawiania telekonferencji. Inicjowana z poziomu łatwego w obsłudze interfejsu internetowego, umożliwia wymianę informacji głosowych, danych i współdzielenie aplikacji – w trybie na żądanie lub według wcześniej ustalonego harmonogramu. My Teamwork będzie dostępny w następnych wersjach pakietu.

Każda z wymienionych aplikacji korzysta z technologii otwartego kodu źródłowego (ang. Open source) poprzez interfejs XML API (XML Application Program Interface). Alcatel stosuje standardy XML, aby ułatwić użytkownikom integrację z zainstalowanym wcześniej oprogramowaniem, infrastrukturą IT, łączenie technologii telekomunikacyjnych z aplikacjami w celu rozwiązywania problemów biznesowych i tworzenia nowych możliwości biznesowych.

Informacje o TMC

Technology Marketing Corporation (TMC®) od 1972 roku wydaje branżową prasę biznesową oraz jest organizatorem wydarzeń koncentrujących się na technologii i telekomunikacji. TMC wydaje 2 magazyny: Customer Inter@ction Solution™ i Internet Telephony®, oraz pisma interentowe: WifiTelephony.com, The VoIP Developer Channel, Planet PDA™ Magazine and BiometriTech™ Magazine. TCM™ również jako pierwsze rozpoczęło testy nowych produktów we własnym laboratorium – TCM Labs™ – dostarczając rzetelnych i bezstronnych recenzji produktów. TMC jest organizatorem INTERNET TELEPHONY® Conference&Expo, The VoIP Developer Conference™, Speech-World Conference, IP Contact Center Summit, WiMAXcon i Global Call Center Outsourcing Summit™. TMCnet.com publikuje ponad 25 wiodących newsletterów. Więcej informacji na www.tmcnet.com

Informacje o Alcatelu

Alcatel tworzy sieci następnej generacji, dostarczając nowym i działającym operatorom telekomunikacyjnym, a także przedsiębiorstwom i klientom indywidualnym z całego świata, zintegrowane, kompleksowe rozwiązania komunikacyjne do przesyłania głosu i danych. Alcatel prowadzi działalność w ponad 130 krajach. W roku 2003 firma zanotowała obroty w wysokości 12,5 mld EUR. Więcej informacji można znaleźć w Internecie pod adresem: http://www.alcatel.pl