Rusza konkurs Złote Spinacze 2010

Rozpoczyna się kolejna edycja konkursu „Złote Spinacze 2010”, organizowanego przez Związek Firm Public Relations o najbardziej prestiżowe nagrody branży PR. Zgłoszenia będą przyjmowane do 2 września. Nowością w tym roku jest uruchomienie serwisu internetowego www.zlotespinacze.pl poświęconego wyłącznie konkursowi.

Konkurs „Złote Spinacze” ma charakter otwarty i skierowany jest do wszystkich firm oraz instytucji realizujących kampanie PR w Polsce. Projekty można zgłaszać w 12 kategoriach głównych oraz 3 specjalnych: Kreatywność, Efektywność i PR on-line.

 

Praca jurorów będzie podzielona na dwa etapy. W pierwszym, spośród wszystkich zgłoszeń jury wybierze po 3 najlepsze projekty w każdej kategorii. Po przekazaniu dodatkowej dokumentacji przez nominowanych jurorzy wyłonią zwycięzców konkursu.

 

„Złote Spinacze pozwalają na bieżąco oceniać jakość usług PR w Polsce i wyróżniać najbardziej cenne projekty, które mogą stać się inspiracją dla innych firm. Nagrodzone w zeszłym roku kampanie PR łączyły w sobie kreatywność z wysoką efektywnością działań. Z roku na rok możemy mówić o coraz większej profesjonalizacji usług PR nie tylko wśród wyróżnionych firm, ale w całej branży. Cieszy nas, że wyróżnione przez nas projekty zdobywały również nagrody w wielu światowych konkursach – IPRA Golden World Awards, Sabre Awards i Magellan Awards” – mówi Paweł Trochimiuk, prezes ZFPR.

 

O miano najlepszych kampanii PR w roku 2009 rywalizowała rekordowa liczba 131 zgłoszeń. Wśród 69 podmiotów zgłaszających projekty znalazły się 23 agencje zrzeszone w Związku Firm Public Relations oraz 46 spoza Związku (agencje PR, departamenty PR firm i instytucji, organizacje pozarządowe).

 

Pełna lista kategorii wygląda następująco:

 

KATEGORIE GŁÓWNE:

  1. PR korporacyjny: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek firmy lub instytucji.

  2. PR produktu: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek produktu lub usługi.

  3. Kampania edukacyjna: projekt nastawiony na osiągnięcie celu edukacyjnego realizowany przy zaangażowaniu i udziale marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.

  4. Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa: projekt mający na celu przeciwdziałanie trwającemu lub potencjalnemu kryzysowi dotyczącemu firmy, produktu lub usługi.

  5. Public Affairs i Lobbying: projekt kampanii polegającej na komunikacji z szeroko pojętym otoczeniem społecznym, politycznym i legislacyjnym, mającej na celu zmianę nastawienia, wywarcie presji, zmiany legislacyjne.

  6. Kampania społeczna: kampania wspierająca realizację ważnych celów społecznych, niezorientowana na budowę wizerunku marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.

  7. Komunikacja wewnętrzna: projekt, którego celem jest tworzenie, utrwalanie lub zmiana postaw, jak również komunikowanie zmian wewnątrz organizacji.

  8. Event komercyjny: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujących lub wzmacniających wizerunek firmy, produktu lub usługi.

  9. Event społeczny: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujących lub wzmacniających wizerunek instytucji publicznych lub NGO, zwracających uwagę na ważne cele lub problemy społeczne.

  10. Launch nowego produktu, usługi lub firmy: projekt budujący wizerunek
    i rozpoznawalność nowego produktu, usługi lub wprowadzanej na rynek firmy.

  11. Corporate Social Responsibility: projekt realizujący cele w zakresie odpowiedzialności społecznej firm lub instytucji. Społeczną Odpowiedzialność Biznesu określa się jako koncepcję, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy.

  12. PR miejsca, miasta lub regionu: projekt, którego celem jest budowa wizerunku
    i promocja miejsca, miasta lub regionu.

 

KATEGORIE SPECJALNE:

  1. Kreatywność: najbardziej nowatorski i kreatywny pomysł.

  2. Efektywność: projekt, który zgodnie z założonymi celami, odznaczył się największą skutecznością i efektami w postaci udokumentowanego wzrostu sprzedaży, rozpoznawalności marki, zmiany postaw lub liczbą publikacji.

  3. PR on-line: projekt, który odznaczył się najlepszym wykorzystaniem Internetu
    i nowych mediów.

 

Regulamin, formularz zgłoszeniowy i inne informacje na temat konkursu „Złote Spinacze 2010” można znaleźć na stronie internetowej: www.zlotespinacze.pl.

 

Partnerem merytorycznym konkursu Złote Spinacze jest firma doradcza KPMG, która czuwa nad tajnością głosowania i zgodnością konkursu z regulaminem. Patronat medialny nad konkursem objęły: Polsat News, Radio PIN, Brief, Goldenline.pl, Bankier.pl, Mediarun.pl oraz PRnews.pl.

 

 

Kalendarium najważniejszych terminów konkursu:

Źródło: Związek Firm Public Relations