Rozpoczyna się kolejna edycja konkursu „Złote Spinacze 2010”, organizowanego przez Związek Firm Public Relations o najbardziej prestiżowe nagrody branży PR. Zgłoszenia będą przyjmowane do 2 września. Nowością w tym roku jest uruchomienie serwisu internetowego www.zlotespinacze.pl poświęconego wyłącznie konkursowi.
Konkurs „Złote Spinacze” ma charakter otwarty i skierowany jest do wszystkich firm oraz instytucji realizujących kampanie PR w Polsce. Projekty można zgłaszać w 12 kategoriach głównych oraz 3 specjalnych: Kreatywność, Efektywność i PR on-line.
Praca jurorów będzie podzielona na dwa etapy. W pierwszym, spośród wszystkich zgłoszeń jury wybierze po 3 najlepsze projekty w każdej kategorii. Po przekazaniu dodatkowej dokumentacji przez nominowanych jurorzy wyłonią zwycięzców konkursu.
„Złote Spinacze pozwalają na bieżąco oceniać jakość usług PR w Polsce i wyróżniać najbardziej cenne projekty, które mogą stać się inspiracją dla innych firm. Nagrodzone w zeszłym roku kampanie PR łączyły w sobie kreatywność z wysoką efektywnością działań. Z roku na rok możemy mówić o coraz większej profesjonalizacji usług PR nie tylko wśród wyróżnionych firm, ale w całej branży. Cieszy nas, że wyróżnione przez nas projekty zdobywały również nagrody w wielu światowych konkursach – IPRA Golden World Awards, Sabre Awards i Magellan Awards” – mówi Paweł Trochimiuk, prezes ZFPR.
O miano najlepszych kampanii PR w roku 2009 rywalizowała rekordowa liczba 131 zgłoszeń. Wśród 69 podmiotów zgłaszających projekty znalazły się 23 agencje zrzeszone w Związku Firm Public Relations oraz 46 spoza Związku (agencje PR, departamenty PR firm i instytucji, organizacje pozarządowe).
Pełna lista kategorii wygląda następująco:
KATEGORIE GŁÓWNE:
-
PR korporacyjny: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek firmy lub instytucji.
-
PR produktu: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek produktu lub usługi.
-
Kampania edukacyjna: projekt nastawiony na osiągnięcie celu edukacyjnego realizowany przy zaangażowaniu i udziale marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.
-
Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa: projekt mający na celu przeciwdziałanie trwającemu lub potencjalnemu kryzysowi dotyczącemu firmy, produktu lub usługi.
-
Public Affairs i Lobbying: projekt kampanii polegającej na komunikacji z szeroko pojętym otoczeniem społecznym, politycznym i legislacyjnym, mającej na celu zmianę nastawienia, wywarcie presji, zmiany legislacyjne.
-
Kampania społeczna: kampania wspierająca realizację ważnych celów społecznych, niezorientowana na budowę wizerunku marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.
-
Komunikacja wewnętrzna: projekt, którego celem jest tworzenie, utrwalanie lub zmiana postaw, jak również komunikowanie zmian wewnątrz organizacji.
-
Event komercyjny: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujących lub wzmacniających wizerunek firmy, produktu lub usługi.
-
Event społeczny: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujących lub wzmacniających wizerunek instytucji publicznych lub NGO, zwracających uwagę na ważne cele lub problemy społeczne.
-
Launch nowego produktu, usługi lub firmy: projekt budujący wizerunek
i rozpoznawalność nowego produktu, usługi lub wprowadzanej na rynek firmy. -
Corporate Social Responsibility: projekt realizujący cele w zakresie odpowiedzialności społecznej firm lub instytucji. Społeczną Odpowiedzialność Biznesu określa się jako koncepcję, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy.
-
PR miejsca, miasta lub regionu: projekt, którego celem jest budowa wizerunku
i promocja miejsca, miasta lub regionu.
KATEGORIE SPECJALNE:
-
Kreatywność: najbardziej nowatorski i kreatywny pomysł.
-
Efektywność: projekt, który zgodnie z założonymi celami, odznaczył się największą skutecznością i efektami w postaci udokumentowanego wzrostu sprzedaży, rozpoznawalności marki, zmiany postaw lub liczbą publikacji.
-
PR on-line: projekt, który odznaczył się najlepszym wykorzystaniem Internetu
i nowych mediów.
Regulamin, formularz zgłoszeniowy i inne informacje na temat konkursu „Złote Spinacze 2010” można znaleźć na stronie internetowej: www.zlotespinacze.pl.
Partnerem merytorycznym konkursu Złote Spinacze jest firma doradcza KPMG, która czuwa nad tajnością głosowania i zgodnością konkursu z regulaminem. Patronat medialny nad konkursem objęły: Polsat News, Radio PIN, Brief, Goldenline.pl, Bankier.pl, Mediarun.pl oraz PRnews.pl.
Kalendarium najważniejszych terminów konkursu:
-
26 sierpnia – pierwszy termin zgłaszania projektów
-
2 września – drugi i ostateczny termin zgłaszania projektów
-
11 października – ogłoszenie wyników pierwszego etapu i listy nominowanych projektów
-
20 października – termin przesyłania przez finalistów dokumentacji dodatkowej do
II etapu konkursu -
25 listopada – uroczyste ogłoszenie wyników i gala finałowa
Źródło: Związek Firm Public Relations