Rusza nowa kampania Banku Pekao promująca rozwiązania cyfrowe dla firm

Bank Pekao S.A. digitalizuje usługi dla korporacji oraz MŚP. Bank oferuje klientom m.in. możliwość prostego i bezpiecznego podpisywania umów oraz aneksów, a także składania dyspozycji i wniosków poprzez bankowość internetową PekaoBiznes24. W nowej kampanii przedstawia przedsiębiorcom cały wachlarz usług stworzony właśnie z myślą o nich.

fot. Bank Pekao

– Nasze podejście do obsługi zdalnej jest kompleksowe. Po pierwsze, wdrażamy nowoczesne rozwiązania, które zapewniają klientom firmowym komfort współpracy z bankiem przez zabezpieczony kanał elektroniczny PekaoBiznes24. Po drugie, edukujemy klientów m.in organizując webinaria, podczas których uczymy ich jak z tych rozwiązań korzystać. Po trzecie, stale rozwijamy „zdalność” z myślą o odciążeniu doradców z pracy operacyjnej i możliwości budowania automatów usprawniających procesy między systemami banku – mówi Andrzej Furstenberg, Dyrektor Departamentu Bankowości Transakcyjnej.

Obieg dokumentów oraz podpisy elektroniczne

Poprzez bankowość internetową PekaoBiznes24 klient może w prosty sposób podpisać umowy oraz aneksy, a także złożyć dyspozycję czy wniosek. Obieg dokumentacji może odbywać się także za pomocą poczty elektronicznej. Zdalne zawieranie lub zmienianie umów obejmuje również umowy  z zastrzeżoną formą pisemną pod rygorem nieważności.

Klienci Banku Pekao z sektora MŚP i korporacji mogą podpisywać dokumentację za pomocą aż 5 rodzajów podpisów elektronicznych, które są równoważne z podpisami własnoręcznymi. Należą do nich: podpis użytkownika w PekaoBiznes24, podpis kwalifikowany, podpis zaufany, podpis osobisty (jedna z funkcjonalności e-dowodu) oraz skan dokumentu z odręcznym podpisem (forma dopuszczalna w wyjątkowych przypadkach).

Strefa samoobsługowa w PekaoBiznes24

Strefa samoobsługa pozwala klientom korporacyjnym i MŚP m.in. zdalnie zarządzać użytkownikami systemu i ich uprawnieniami, pełnomocnictwami, rachunkami i bieżącą obsługą bankową, wnioskować o udzielnie kredytu czy wyrazić zgodę na przekazanie oferty. Wnioski i dyspozycje elektroniczne w PekaoBiznes24 pozwalają na szybkie i elastyczne reagowanie na zmiany zachodzące w procesach operacyjnych przedsiębiorstw, takie jak np. zmiany w zakresie reprezentacji firmy, oraz na zapotrzebowanie klientów np. na finansowanie.

Niedawno w bankowości internetowej została wprowadzona możliwość nadania użytkownikom obsługującym PekaoBiznes24 pełnomocnictw do podpisywania dokumentacji. Dzięki temu reprezentant firmy nie musi być użytkownikiem systemu, a dokumentację bankową może zdalnie podpisać pracownik posiadający pełnomocnictwo oraz dostęp do PekaoBiznes24.

Kolejne wnioski elektroniczne, umożliwiające klientom m.in. zdalne zarządzanie firmowymi kartami płatniczym i obsługą gotówki, zostaną wprowadzone w najbliższym czasie.

Zdalne bankowanie w liczbach

23 000 – to liczba wniosków elektronicznych związanych z zarządzaniem użytkownikami PekaoBiznes24, która wpłynęła w pierwszym półroczu 2020 r.

20 000 – tyle elektronicznych wniosków produktowych złożyli klienci w pierwszym półroczu 2020 r.

11 000 – tylu klientów korporacyjnych i MŚP złożyło wnioski elektroniczne w PekaoBiznes24 w ramach Tarczy Finansowej PFR.

1 500 – tyle umów i aneksów zostało podpisanych zdalnie w pierwszym miesiącu po uruchomieniu tej usługi.

90% – taki procent użytkowników PekaoBiznes24, którzy korzystają z obsługi zdalnej, ocenia bankowość zdalną pozytywnie lub bardzo pozytywnie (na podstawie 5900 ankiet).

Źródło: Bank Pekao