Rusza ogólnopolski program „Wartości dla biznesu”

Program ma trwać do marca 2007 r. Jego głównym celem jest popularyzacja wykorzystania w marketingu i zarządzaniu wartości firmowych oraz poprawa społecznego wizerunku biznesu w Polsce. Bezpośrednim impulsem do realizacji programu były ogłoszone w październiku b.r. wyniki międzynarodowych badań „Corporate Values Index 2006” sieci ECCO Network wskazujące, że w Polsce wartości wykorzystuje w zarządzaniu i marketingu zaledwie 21% największych przedsiębiorstw. W innych krajach (m.in. w Niemczech, we Włoszech, Hiszpanii, Norwegii i Wielkiej Brytanii, gdzie również prowadzono badania) wartości są istotnym narzędziem średnio dla 77% firm.

W ramach programu przewidziane są przede wszystkim działania edukacyjne – m.in. cykl wykładów na uczelniach ekonomicznych w Polsce, publikacja materiałów poradniczych dla przedsiębiorców. Wśród planowanych działań są też projekty badawcze oraz akcja promocyjna zaplanowana na początek 2007 r. i realizowana przy wsparciu Clear Channel Poland. Przygotowano też stronę internetową www.wartosci.pl, na której będą publikowane informacje o kolejnych wydarzeniach, wyniki prowadzonych badań oraz bezpłatne materiały edukacyjne.

„Chcielibyśmy wpłynąć na profesjonalizację komunikacji w firmach oraz poprawić społeczną percepcję przedsiębiorców jako grupy działającej w poszanowaniu uznanych społecznie wartości.” – mówi Norbert Kilen, rzecznik programu – „Chcemy udowodnić, że wartości stanowią odpowiedź na wiele pytań nowoczesnego marketingu – mogą być ściągawką dla marketerów, ale potrafią też usprawnić pracę i relacje firmy z otoczeniem.”

„Wartości dla biznesu” to wspólna inicjatywa kilku partnerów. Wśród nich jest Konfederacja Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”, firma badawcza PBS DGA oraz On Board PR – opiekun merytoryczny akcji. Partnerem wspierającym „Wartości dla biznesu” jest też firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland. Patronami medialnymi przedsięwzięcia są „Gazeta Prawna”, Radio PIN 102FM, magazyn „Brief” i Mediarun.pl.