Ruszył program #korzystaj od Raiffeisena. To miks programu lojalnościowego i sklepu internetowego

Raiffeisen Polbank uruchomił program lojalnościowy #korzystaj. Samo określenie „program lojalnościowy” nie do końca oddaje jednak istotę tego rozwiązania. #korzystaj wygląda bowiem jak własny sklep internetowy banku, gdzie zakupy można robić za punkty lub za gotówkę.

Jeśli chcecie skorzystać z nowego programu lojalnościowego, musicie mieć dostęp do bankowości internetowej i aktywną kartę płatniczą. Może to być karta debetowa albo kredytowa z dostępem online. Nie da się jednak podpiąć karty w formie HCE. Do programu można się dostać z poziomu bankowości internetowej lub wchodząc na link: https://program.korzystaj.pl. Przed pierwszym użyciem należy zaakceptować zgody i podpiąć kartę, która będzie służyła do płatności za towary.

Program #korzystaj to w rzeczywistości miks programu lojalnościowego i sklepu internetowego. Z oferty tego sklepu mogą korzystać jednak wyłącznie klienci Raiffeisena. Towar lub usługę można kupić za pieniądze lub zebrane punkty lojalnościowe. Można też połączyć obie formy płatności – punkty i gotówkę. Do tego służy specjalny suwak, który pomaga dzielić środki.

Program wykorzystuje mechanizm zbierania punktów, ale proces ten wygląda nieco inaczej niż u konkurencji. Zazwyczaj spotykamy się z tym, że punkty naliczane są od kwoty wydanej kartą według określonego przelicznika. Na przykład 5 zł wydane kartą to 1 punkt. W Raiffeisenie jest inaczej – punkty naliczane są za wykonanie określonych operacji.

Za samo przystąpienie do programu i aktywowanie kilku produktów możecie zebrać 40 punktów. Taką ilość można już wymienić na książkę lub bilet do kina. Punkty zostaną naliczone według następującego schematu:

A co dalej? Użytkownicy #korzystaj będą co miesiąc dostawali wiadomość z banku, w której znajdzie się rozpiska za co można aktualnie zebrać punkty. Zgodnie z regulaminem dostępnym na stronie, w kwietniu 2017 można zebrać 50 punktów wykonując następujące operacje:

Jak widać, dalej nie jest już jednak tak różowo. O ile zgarnięcie 5 punktów za transakcje na 300 zł czy założenie zlecenia stałego nie powinno sprawiać problemów aktywnemu klientowi, to zaciągnięcie kredytu, wykupienie ubezpieczenia czy inwestycja w produkt emerytalny nie są już operacjami, które wykonuje się na co dzień.

Jaka będzie natomiast wartość dodana dla klienta? Bank zapowiada, że klienci będą mogli korzystać ze specjalnych rabatów, pojawi się możliwość zakupu książek przed oficjalną premierą. Dostęp do sklepu i możliwość dokonania zakupu będą możliwe z dowolnego urządzenia – komputer, tablet, a już niedługo i komórka – bez konieczności posiadania przy sobie karty i pamiętania jego numeru. W przypadku e-treści oraz voucherów elektronicznych nagroda będzie od razu dostępna – wystarczy ją pobrać na urządzenie. W momencie startu partnerami programu jest sześć firm: Publio, Virtualo, Storytel, CinemaCity, Katalog marzeń i Lightbox.pl

Pomysł wydaje się ciekawy, ale na tę chwilę za wcześnie na werdykt. Ograniczeniem jest tu na pewno określona pula punktów do zebrania co miesiąc. Pojawia się też pytanie, jak będą wyglądały nagradzane operacje w kolejnych miesiącach. Jeśli cały mechanizm zbierania punktów będzie się sprowadzał wyłącznie do kupowania nowych usług, to korzystanie ze zniżek może się w pewnym momencie okazać utrudnione.