Ruszyła pierwsza telewizyjna kampania BIK. „BIK się sprawdza”

Większość z nas zdaje sobie sprawę, że banki i inne instytucje finansowe sprawdzają nas w BIK, gdy staramy się o kredyt. Jednak już nie każdy wie, że można sprawdzić swój status w BIK także samodzielnie. Właśnie dlatego BIK wystartował z kampanią reklamową, której celem jest przekazanie wszystkim Polakom, że warto sprawdzać się w BIK. Co więcej, BIK się sprawdza w wielu ważnych w życiowych sytuacjach.

BIK jest bez wyjątku dla każdego, dla wszystkich dorosłych Polaków, czyli dla około 31 milionów osób. Każdy, bez większego wysiłku, może zasięgnąć tam informacji oraz odnieść konkretne korzyści: sprawdzić własną historię kredytową, policzyć szanse na kredyt oraz włączyć ostrzeżenia przed wyłudzeniem. Ta skarbnica wiedzy dostępna jest na „wyciągnięcie ręki”. Przekonało się o tym 1,2 mln osób, które na co dzień korzystają z kompleksowych usług i narzędzi dostępnych w aplikacji mobilnej Mój BIK lub w portalu bik.pl. Pora, by do nich dołączyć i osobiście przekonać się o korzyściach jakie zyskujemy stając się aktywnym klientem BIK. I jest ku temu doskonała okazja, bo sprawdzanie „BIK się sprawdza” – brzmi hasło najnowszej kampanii reklamowej Biura Informacji Kredytowej.

19 lipca 2021 r. wystartowała kampania reklamowa, u której podstaw leży potrzeba zwiększenia świadomości oferty konsumenckiej BIK wśród jak najszerszej grupy Polaków oraz zmobilizowania ich do korzystania z BIK na co dzień.

Koncepcja kreatywna kampanii opiera się na założeniu, że każdy z nas regularnie coś sprawdza. To naturalny odruch, który towarzyszy nam w codziennych czynnościach. Zasięgamy informacji, by jak najlepiej coś zaplanować, przygotować się zawczasu, by uniknąć niespodzianek, które mogłyby skomplikować nam życie. Dlatego tak oczywiste jest sprawdzenie stanu auta przed wyjazdem na wakacje, porównanie ofert przed dokonaniem rezerwacji hotelu czy uprzednie wybranie w nawigacji optymalnej trasy lub prozaiczne sprawdzenie prognozy pogody przed urlopem.

Krótkie formy reklamowe w kampanii symbolizują nasze nawyki sprawdzania i przez analogię ilustrują, w jaki sposób BIK służy pomocą każdemu Kowalskiemu oraz jak naturalnie wpisuje się w jego niemalże codzienne aktywności.

– Wiele rzeczy sprawdzamy na co dzień wręcz odruchowo. A wszystko po to, by zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu naszych planów. Przekaz naszej kampanii utrwala przekonanie, że również sprawdzanie BIK powinno być elementem profilaktyki i stać się nawykiem – mówi Paweł Szarkowski, dyrektor Marketingu i PR w Grupie BIK.

– Tak, jak sprawdza się pogodę zanim wyjdziemy z domu, tak też powinno sprawdzić się BIK zanim pójdzie się do banku po kredyt lub na zakupy ratalne do elektro-marketu – dodaje. W kontekście coraz częstszych informacji o masowych wyciekach danych, w naszej kampanii zwracamy również uwagę na troskę o bezpieczeństwo naszych pieniędzy, dlatego jeśli chcemy uniknąć spłacania kredytu wyłudzonego na nasze dane, warto uruchomić Alerty BIK, bo „czujność też się sprawdza”.

Kampania wystartowała 19 lipca 2021 r. i potrwa 6 tygodni, będzie prowadzona w telewizjach tematycznych oraz serwisach VOD. Autorem koncepcji kreatywnej kampanii jest Agencja Reklamowa S4, która również odpowiada za produkcję spotów telewizyjnych. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Starcom, w tym za cześć digital – Performics.

Elementem kampanii reklamowej jest również wprowadzenie odświeżonego znaku marki BIK. Subtelne zmiany w logotypie mają na celu ocieplenie wizerunku i zbliżenie marki do klientów indywidualnych. BIK zachował charakterystyczny dla siebie kształt, ale zrezygnował z instytucjonalnego ciemnego granatu na rzecz nowoczesnego „gradientowego” odcienia chabrowego. Odświeżeniu uległa również typografia, co dodało całemu znakowi lekkości. W wersji podstawowej znak utracił dopisek Biuro Informacji Kredytowej, trafiając lepiej do konsumentów BIK chce być po prostu BIK-iem. Za modyfikację logotypu odpowiada agencja brandingowa WHITE CAT.

Link do spotów w kampanii: https://youtube.com/playlist?list=PLFN6Jd6agEY14SZ2o3vkHaBbgdblHxVjn

Źródło: BIK