Rynek abonamentów medycznych (na razie) rośnie

Jak czytamy w dzisiejszym wydaniu „Gazety Prawnej”, ostatni okres był szczególnie dobry dla placówek oferujących opiekę medyczną w ramach pracowniczych abonamentów. Roczne tempo wzrostu sprzedaży usług tego typu wynosiło 30 proc. Zachodzi jednak obawa, że po wprowadzeniu ulgi podatkowej dla osób, które wykupią dobrowolne komercyjne ubezpieczenie zdrowotne w towarzystwie ubezpieczeniowym, zainteresowanie abonamentami zmniejszy się.

„– Firmy abonamentowe zajmują się profilaktyką i promują zdrowotny tryb życia. Dają również gwarancję szybkiej dostępności do usług medycznych. To z kolei wpływa na zmniejszenie kosztów leczenia oraz skrócenie czasu nieobecności pracownika w firmie – podkreśla Andrzej Jacaszek, dyrektor zarządzający ICAN Institute zajmującego się szkleniami oraz wprowadzeniem programów rozwojowych dla przedsiębiorstw”, czytamy w „GP”.

Jak informuje dalej dziennik, „pracownicze programy zdrowotne są traktowane przez pracowników jako dodatkowy bonus wynikający z zatrudnienia w konkretnej firmie. To natomiast wpływa na zwiększenie jego motywacji oraz lojalność wobec zatrudniającego.

Nie budzi zdziwienia fakt, że pomysł Ministerstwa Zdrowia szczególnie podoba się towarzystwom ubezpieczeniowym. Mimo oczywistej wizji większych zysków ubezpieczycieli, trudno negować fakt, że nowe rozwiązanie prawne mogłoby zwiększyć popularność dobrowolnych zdrowotnych polis ubezpieczeniowych.

Więcej informacji w dzisiejszym wydaniu „Gazety Prawnej”, w artykule Dominiki Sikory pt. „Abonamentowcy nie zyskają na uldze zdrowotnej”.

/mw

Informacji na temat ubezpieczeń szukaj w Dziale Ubezpieczenia Portalu Bankier.pl