Rynek IT 2011: obiecujące perspektywy

Miniony rok 2010 był na swój sposób przełomowy dla polskiego rynku IT. Przede wszystkim, analitycy zanotowali wyraźne oznaki wygasania kryzysu trawiącego całą branżę i poprawę konsumenckich nastrojów, szczególnie w obszarze klientów instytucjonalnych, którzy zaczęli realizować wcześniej odkładane zakupy. 

Według nieoficjalnych jeszcze danych renomowanej firmy analitycznej PMR, wartość całego polskiego sektora IT (sprzedaż) mogła wzrosnąć w 2010 roku nawet o 5 proc. Eksperci szacują, że w 2011 r. możliwy jest nawet wzrost dwucyfrowy.


Efektem ustępującego właśnie kryzysu, przez pewien jeszcze czas pozostanie stosunkowo wysoka stopa bezrobocia i dosyć niski poziom zaufania do makroekonomii przeciętnego Kowalskiego i z tego powodu również nie znikną szybko problemy związane z chęcią do wydatków o charakterze inwestycyjnym. Jednak z założenia mają charakter przejściowy, więc powinny stopniowo zanikać, wzmacniając popyt na towary oferowane przez sieć Vobis Digital. Spodziewamy się również, że pokryzysowa racjonalność podejmowanych decyzji, pozwoli budować popyt na produkty trwalsze, lepsze jakościowo i z wartościami dodanymi oraz na całe rozwiązania zintegrowane wokół komputera, w czym Vobis jest uznanym specjalistą. Obserwując wyniki polskiej gospodarki po III kwartale bieżącego roku (dynamika PKB na poziomie ok. 4 %), wydaje się, że najgorsze jest już za nami i każdy kolejny kwartał powinien być lepszy 
– przewiduje Jerzy Szkwarek, Prezes Vobis SA.

Już w zeszłym roku koniunkturę napędzał znaczny wzrost zainteresowania urządzeniami mobilnymi, oferującymi zaawansowaną obsługę wszelkich multimediów i wygodny dostęp do usług i treści internetowych. Dlatego najciekawsze premiery 2010 w Vobis Digital to były przede wszystkim nowe modele notebooków, netbooków, tabletów i smartfonów. Vobis zazwyczaj jako pierwszy wprowadzał je na polski rynek, czasami mocno wyprzedzając konkurencję i ten trend będzie na pewno rozwijany. W opinii analityków Vobisu, nowoczesne urządzenia mobilne już weszły do rynkowego mainstreamu i popyt na nie będzie stale rósł, więc jest to doskonała okazja na skuteczne przyciągnięcie nowych klientów. 

Źródło: Vobis