Jako jeden z nielicznych w polskim sektorze bankowym, PKO Bank Polski zdecydował o powołaniu stanowiska rzecznika klientów. Od 1 stycznia 2014 roku będzie do dyspozycji klientów.
Satysfakcja klientów i budowanie z nimi długofalowych relacji to jeden z najważniejszych celów banku. Jego realizacji służy zarówno doskonalenie oferty produktowej, jak i ciągła poprawa jakości świadczonych usług. Aby usprawnić proces zmian w tych obszarach, które dotąd nie spełniają oczekiwań, bank powołał instytucję rzecznika klientów. Jego główne zadanie to rozpatrywanie wniosków klientów niezadowolonych ze sposobu załatwienia ich reklamacji i skarg przez bank.
– Opinie naszych klientów stanowią dla nas bardzo cenne źródło informacji. Dzięki niemu z każdym dniem stajemy się lepszym bankiem. Wszystkie sprawy rozpatrzymy z największą starannością, wnikliwie i w możliwie najkrótszym terminie – mówi Monika Poncyliusz, rzecznik klienta PKO Banku Polskiego.
Rzecznik będzie starał się przede wszystkim ułatwić klientom kontakt z bankiem oraz rozpatrywał odwołania od przekazanych odpowiedzi na skargi i wnioski, udzielonych przez inne jednostki organizacyjne. Do pomocy ma biuro, do którego zadań należy m.in. przygotowywanie, na podstawie rozpatrywanych zgłoszeń, propozycji modyfikacji oferty produktowej i usprawnień w funkcjonowaniu banku.
Aby uzyskać pomoc rzecznika, konieczne będzie przesłanie w formie pisemnej odwołania od decyzji ze wskazaniem okoliczności sprawy i oczekiwanego od banku rozwiązania. Korespondencję będzie można kierować pod adres e-mail oraz pocztą tradycyjną. Uruchomiona zostanie również specjalna zakładka na stronie internetowej banku, gdzie klienci znajdą wszystkie niezbędne informacje.
Jak dotychczas, w pierwszej kolejności klienci banku powinni zgłaszać reklamacje i skargi w formie pisemnej – osobiście w oddziałach, faksem, drogą pocztową lub elektroniczną oraz ustnie w rozmowie bezpośredniej lub telefonicznej z pracownikiem Banku, jak również poprzez formularz w serwisie bankowości elektronicznej iPKO lub iPKO Biznes.