Zajrzyjmy do przykładowych podpowiedzi sprzedażowych i patentów handlowych zamieszczanych na zagranicznych witrynach internetowych.
Oto garść kilku uwag z Sales Tip Website:
- Szczególnie wtedy, gdy rynek jest bardzo konkurencyjny, dowiedz się, co jest bólem Twojego potencjalnego Klienta i z czego jest niezadowolony we współpracy z obecnym dostawcą. Zawsze jest coś, co może dokuczać Klientowi. Zdefiniuj to i postaw wszystko na tę kartę…
- Poproś „bramkarza”, by pomógł Ci namierzyć właściwe osoby, do których powinieneś dotrzeć w danej firmie ze swoją ofertą. Zwykła ludzka, szczera prośba o pomoc może być o wiele bardziej skuteczna niż wyrafinowane techniki manipulacyjne…
- Bądź widoczny dla swojego Klienta. Bycie widocznym i odpowiednia częstotliwość kontaktów jest bardzo ważna. Pozostawaj w pamięci Klienta. Przypominaj się. Wykorzystuj kolejne sensowne okazje, by dotrzeć z kolejnym pomysłem, rozwiązaniem, propozycją. Nie myl jednak widoczności z nachalnością. Pamiętaj, by Twoje kolejne kontakty dawały Klientowi jakąś wartość dodaną…
- Powinieneś działać tak, jakbyś nie sprzedawał, ale rekomendował Klientowi rozwiązania. Wielu Klientów nie lubi kupować, ale za to są skłonni wysłuchać i rozważyć podpowiedzi, rozwiązania, pomysły. Klient powinien czuć, że chcesz mu pomóc a nie wywierać presję i sprzedać za wszelką cenę…
Odkrywcze? Niespecjalnie.
A może przewaga sprzedażowych wymiataczy nie pochodzi z kosmicznych, tajnych, hiperkreatywnych patentów, tylko w robieniu rzeczy prostych, ale za to w robieniu ich z należytą konsekwencją i determinacją?
Źródło: Wymiatacze.pl