Santander Bank Polska partnerem strategicznym konkursu promującego ekspansję polskich firm

Konkurs „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” promuje aktywność polskich firm na światowych rynkach oraz pomaga przedsiębiorstwom wzmocnić swoją markę i promować międzynarodową działalność. Organizatorem konkursu jest PwC i Puls Biznesu. Santander Bank Polska jest partnerem strategicznym konkursu.

Fot. Bartlomiej Kudowicz / FORUM

Otoczenie, w jakim muszą funkcjonować od kilkunastu miesięcy polskie firmy, nigdy nie było tak trudne w ostatniej historii Polski. Pomimo wstrząsów wywołanych pandemią, a później wojną w Ukrainie, udział eksportu w przychodach firm pozostał na podobnym poziomie. Jednak zerwane łańcuchy dostaw, rosnące ceny surowców i logistyki, zaczęły negatywnie wpływać na firmy z wielu branż. Wcześniej zawarte kontrakty okazywały się nieopłacalne, a czasem nawet niemożliwe do realizacji. Od wybuchu wojny firmy musiały się mierzyć z dynamicznym wzrostem cen surowców, a także pierwszymi oznakami słabnącego popytu na rynkach unijnych. Wynikiem tego był spadek rentowności w niemal wszystkich sektorach pro-eksportowych.

– Warunki do prowadzenia działalności międzynarodowej i ekspansji na rynki zagraniczne w ostatnich miesiącach nie były łatwe. Niestety nie należy się spodziewać, że sytuacja ta ulegnie szybkiej poprawie. W takich okolicznościach tym bardziej warto docenić polskie firmy, które odnoszą sukcesy za granicą i podbijają inne rynki swoimi produktami oraz usługami. Taką platformą jest właśnie Konkurs Polska Firma — Międzynarodowy Czempion, którego jesteśmy partnerem strategicznym. Jako bank wspieramy wiele polskich przedsiębiorstw w ekspansji poza granice kraju, dlatego włączyliśmy się także w promowanie takich działań i zachęcanie polskich firm do odwagi w rozwijaniu działalności eksportowej – podkreśla Lech Gałkowski, członek Zarządu Santander Bank Polska odpowiadający za Pion Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej.

Ruszył nabór do 11. edycji konkursu, zgłoszenia są przyjmowane w dwóch kategoriach głównych – Inwestor oraz Eksporter. Są także cztery kategorie dodatkowe – Czempion zrównoważonego rozwoju – ekologia, Czempion zrównoważonego rozwoju – społeczeństwo, Globtroter oraz Czempion cyfrowego eksportu.

Nagrody są przyznawane także w czterech kategoriach dodatkowych:

W konkursie zostanie przyznana także nagroda specjalna – Wizjoner ekspansji zagranicznej

Nagroda jest przyznawana przez kapitułę dla ambasadora polskiej marki i polskiej przedsiębiorczości za granicą, osoby, która w sposób przemyślany i konsekwentny, a jednocześnie nieszablonowy realizuje strategię ekspansji.

Kto może się zgłosić do konkursu?

W 11. edycji konkursu o nagrodę w kategoriach Inwestor i Eksporter, a także w kategoriach dodatkowych ubiegać się mogą bezpłatnie wszystkie polskie firmy prywatne, w których decyzyjność jest w rękach polskiego kapitału prywatnego oraz polskie firmy z udziałem Skarbu Państwa, które:

Zgłoszenia oceniać będzie kapituła konkursu, w której, obok przedstawicieli organizatorów konkursu i firm wspierających zasiądzie również Paweł Stamburski, dyrektor obszaru Klienta Biznesowego i Korporacyjnego Santander Bank Polska.

Organizatorem merytorycznym tegorocznej, jedenastej edycji konkursu, jest PWC, organizatorem medialnym Puls Biznesu, konkurs wspierają także KUKE i PFR TFI. Udział w konkursie jest bezpłatny.

Źródło: Santander Bank Polska