Santander Bank Polska – pomoc dla poszkodowanych w powodzi

Santander Bank Polska, na bazie moratorium sektorowego przygotował rozwiązania pomocowe dla klientów, mierzących się ze skutkami powodzi. Obejmują one zarówno odroczenia w spłacie rat kredytów dla klientów indywidualnych i firm, jak i zwolnienia z opłat. Bank wraz z Fundacją uruchomił także zbiórkę pieniędzy na zakup sprzętu do usuwania skutków powodzi i przekazał na ten cel 1 mln zł.

fot. Tomasz Koryl / Shutterstock

– Rozumiemy, w jak trudnej sytuacji znalazły się osoby poszkodowane w powodzi. Chcemy być dla naszych klientów indywidualnych, jak i firm wsparciem i dlatego, nie czekając na rozwiązania ustawowe, już w ubiegłym tygodniu poinformowaliśmy o oferowanych rozwiązaniach pomocowych dla najważniejszych produktów o charakterze kredytowym. Teraz dołączamy do tego kolejne udogodnienia, oparte na wypracowanych przez sektor bankowy propozycjach. – mówi Magdalena Proga-Stępień, członkini zarządu Santander Bank Polska

Od 3 października klienci indywidualni będą mogli korzystać z:

Z odroczenia spłaty rat mogą skorzystać klienci, których kredyty hipoteczne lub gotówkowe zostały udzielone do 16.09. 2024 r., a ewentualne przeterminowanie spłat nie przekracza 30 dni. Oferta kierowana jest do klientów, którzy ponieśli szkodę majątkową lub utracili pracę/główne źródło dochodu w wyniku powodzi lub jej bezpośrednich następstw we wrześniu 2024 r.

Za kilka dni (planowany termin od 7 października) bank udostępni także dodatkowe rozwiązania dla mikro i małych firm (sme). Będzie to odroczenie płatności rat kapitałowych albo kapitałowo-odsetkowych na okres do 3 miesięcy. Bank nie pobierze opłat za aneks, a wnioski klienci będą mogli składać w oddziale u doradcy firm, w uproszczonym procesie.

Średnie firmy (korporacje) mogą skorzystać z odroczenia płatności rat kapitałowych albo kapitałowo-odsetkowych na okres
do 3 miesięcy oraz odnowienia kredytów obrotowych na okres do 3 miesięcy. W okresie odroczenia odsetki od kredytu będą naliczane zgodnie z umową kredytową. Bank nie pobierze opłat za aneks.

Klienci firmowi już teraz mogą korzystać z niestandardowych form pomocy, indywidualnie dopasowanych do konkretnej sytuacji i potrzeb.

Klienci Santander Leasing, którzy ucierpieli podczas powodzi mogą bezpłatne i samodzielnie zmienić harmonogram umowy – to element standardowej oferty. W portalu klienta eBOK24 spółka udostępnia im kilka opcji do wyboru m.in. zawieszenie spłaty kapitału do 6 miesięcy z możliwością wydłużenia umowy lub bez, przesunięcie terminu płatności bieżących rat.

Dla klientów bezpośrednio dotkniętych powodzią Santander Leasing odstępuje od pobierania opłaty za zmiany harmonogramu, odroczenia płatności lub wydłużenia umowy oraz nie pobierze opłaty za rozwiązanie umowy na skutek szkody całkowitej finansowanego przedmiotu

Santander Factoring dla swoich klientów oferuje odroczenie płatności rat kapitałowych albo kapitałowo-odsetkowych na okres do 3 miesięcy. Nie pobierze za tę zmianę opłaty, a wnioski można składać u doradców.

Wnioski o rozwiązania pomocowe będzie można składać do 31.12.2024.

Dodatkowo bank zwróci klientom indywidualnym i MSP opłaty za wypłaty z obcego bankomatu. Zwroty dotyczą bankomatów zlokalizowanych na terenach objętych powodzią lub zagrożeniem powodzią.

Więcej na stronie: Aktualne rozwiązania dla klientów z terenów powodziowych – Santander  

Santander Bank Polska, poza pomocą w spłacie zobowiązań dla swoich klientów, zaangażował się w pomoc charytatywną. Fundacja Santander Bank Polska uruchomiła zbiórkę, a bank przekazał kwotę 1 mln zł. Środki trafią do Polskiego Czerwonego Krzyża z przeznaczeniem na zakup sprzętu, niezbędnego do usuwania skutków powodzi.

Wolontariusze Fundacji Santander bank Polska pomagają w terenie w usuwaniu skutków powodzi. Zorganizowali:

Źródło: Santander Bank Polska