Santander Bank Polska przygotował kolejne udogodnienie dla swoich klientów – małych i średnich firm. Od teraz klienci, którzy zawiesili działalność gospodarczą nie zapłacą za wybrane opłaty i prowizje.
Jeśli klient zawiesi działalność gospodarczą w którymkolwiek z miesięcy od marca do lipca 2020 roku i będzie to ujawnione w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) lub Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS), wystarczy, że zgłosi ten fakt do banku, aby zawiesić pobieranie opłat. Może też przedstawić w banku dokument, który poświadcza zawieszenie działalności.
Santander Bank Polska przez 3 miesiące nie będzie pobierać opłaty za:
- prowadzenie konta oraz za transakcje: przelewy krajowe w systemie ELIXIR, Exspress ELIXIR, Sorbnet, BlueCash, wpłaty i wypłaty gotówkowe, polecenia zapłaty, wyciągi, zlecenia stałe,
- karty debetowe wydane do konta firmowego: Visa Business Electron, MasterCard Business Debit,
- abonament za usługi i dodatkowych użytkowników bankowości elektronicznej: Mini Firma, Moja Firma Plus, iBiznes24.
Pakiet Pomocowy Santander Bank Polska dla małych i średnich firm obejmuje ponadto:
- Wnioskowanie o subwencję z Tarczy Finansowej PFR – dotychczas (wg. Stanu na 18 maja 2020) do klientów Santander Bank Polska trafiło 4,1 mld zł dotacji
- Odroczenie raty kapitałowej na 3 lub 6 miesięcy kredytowych i leasingowych
- Automatyczne przedłużenie kredytu w rachunku bieżącym o 2 miesiące zapadających w najbliższym czasie kredytów w rachunkach bieżących
- Zwolnienie z opłaty za Firmowe Konto Godne Polecenia na 3 miesiące, po spełnieniu warunków. Bank znosi warunek przelewu do ZUS, zwalniając z opłaty miesięcznej za Firmowe Konto Godne Polecenia. Opłata nie zostanie pobrana tym klientom, którzy w styczniu lub w lutym 2020 r. opłacili z Firmowego Konta Godnego Polecenia składkę ZUS lub otworzyli konto w lutym, marcu lub kwietniu 2020 roku. Po spełnieniu jednego z tych dwóch warunków Bank automatycznie zwolni z opłaty za prowadzenie konta na 3 miesiące (marzec, kwiecień, maj).
- Zdalne zamawianie terminala POS. Terminal można zamówić przez formularz na stronie lub telefonicznie na infolinii 1 9999. Terminal można zamówić korzystając z programu Polska Bezgotówkowa – wtedy przez 12 miesięcy można z niego korzystać za darmo. Dla tych, którzy nie kwalifikują się do programu Santander Bank Polska przygotował promocję „Dostałem szóstkę”, w której klient nie płaci za terminal przez 6 miesięcy. Bank oferuje terminale mobilne, przenośne i stacjonarne
- Zwiększenie do 100 zł limitu transakcji bezgotówkowych na kartach płatniczych bez PIN
- Zawieszenie wybranych prowizji – Od 1 kwietnia 2020 r. do odwołania Santander Bank Polska nie pobiera wybranych prowizji kredytowych – za nieutrzymanie wpływów na rachunkach firmowych i za zarządzanie
- Zawieszenie obniżania limitu w kredycie w rachunku bieżącym, jeśli do końca okresu spłaty pozostało więcej niż 3 miesiące
- Wniosek do ZUS przez internet z Profilem Zaufanym
- Gwarancje de minimis – do 80%, bez prowizji za udzielenie gwarancji
- Infolinia InFakt – inFakt uruchomił infolinię dla klientów banku, na której otrzymają odpowiedzi na pytania dotyczące m.in.: rządowych rozwiązań osłonowych, zasiłków dla przedsiębiorców, zdalnej obsługi księgowej – pomoc można uzyskać mailowo santander@infakt.pllub telefonicznie 22 307 80 10 (pon. – sob. w godzinach 7:00-22:00).
Źródło: Santander Bank Polska