Selena FM SA: maksymalna cena akcji ustalona na 33,00 zł

Proces budowy księgi popytu będzie prowadzony 7 kwietnia do godz. 15.00, a zapisy w transzy instytucjonalnej potrwają od 9 do 11 kwietnia 2008. Od 8 do 10 kwietnia 2008 roku potrwają zapisy w transzy indywidualnej, w której spółka oferuje 1 mln akcji. Inwestorom instytucjonalnym spółka zaoferuje 4 mln akcji.

Do obrotu giełdowego wprowadzonych zostanie 13.724.000 akcji zwykłych na okaziciela serii B o wartości nominalnej 0,05 zł każda oraz do 5.000.000 akcji zwykłych na okaziciela serii C o wartości nominalnej 0,05 zł każda i powstałych w związku z nimi Praw do Akcji Serii C.

Oferującymi akcje spółki Selena FM SA są Mercurius Dom Maklerski oraz Dom Maklerski PKO BP.

– Jestem przekonany, że cena naszych akcji odzwierciedli fundamentalną wartość Grupy Selena, ale także znaczące zainteresowanie inwestorów. Jako prezes i główny akcjonariusz jestem przekonany o bardzo dużym potencjale wzrostu naszego biznesu na skalę światową. Uważam, że debiut Seleny na warszawskiej giełdzie będzie jednym z ciekawszych wydarzeń tego roku na rynku finansowym – powiedział Krzysztof Domarecki, prezes zarządu Selena FM SA, spółki kierującej działalnością Grupy.

Środki pozyskane z emisji akcji spółka przeznaczy na akwizycje w Polsce, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej i Europie Środkowo-Wschodniej, uruchomienie nowych zakładów produkcyjnych w Rosji i Chinach oraz rozbudowę zakładów w Polsce, w Brazylii i w USA. Ponadto, Grupa Selena planuje rozwój sieci sprzedaży i infrastruktury informatycznej. Łącznie plan inwestycyjny na najbliższe dwa lata wymagać będzie nakładów w wysokości od 217 do 276 mln zł.

Strategia Grupy Selena zakłada osiągnięcie pozycji największego światowego producenta i dystrybutora montażowych pian poliuretanowych, jednego z dziesięciu największych globalnych dostawców uszczelniaczy oraz wejście do grona trzydziestu największych światowych producentów i dostawców klejów budowlanych i przemysłowych.

W 2006 roku Selena FM SA osiągnęła skonsolidowane przychody w wysokości 431,4 mln zł, co oznacza wzrost o 34% wobec roku 2005. Skonsolidowany zysk netto spółki wyniósł 30,7 mln zł i był wyższy o 130,2% w porównaniu do wyniku netto za 2005 rok.

Według wstępnych szacunków w 2007 roku Selena FM SA osiągnęła skonsolidowane przychody w wysokości 496,2 mln zł, co oznacza wzrost o 15% wobec roku ubiegłego. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 34 mln zł i był wyższy o 10,7 % do 2006 roku.

Selena FM SA prognozuje, że w 2008 roku skonsolidowane przychody wyniosą 594,7 mln zł, a zysk netto przekroczy 42,9 mln zł. W perspektywie do 2012 roku spółka planuje osiągnąć przychody powyżej 1 mld zł.

Selena systematycznie zwiększa sprzedaż zagraniczną, która w 2006 roku stanowiła 65,5% przychodów. Równocześnie wartość sprzedaży zagranicznej na przestrzeni lat 2004-2006 wzrosła ponad dwukrotnie (ze 139,2 mln zł do 282,7 mln zł). W I półroczu 2007 roku przychody z tej sprzedaży wyniosły 135,9 mln zł i stanowiły 62,3% przychodów Grupy ogółem.