Jak się okazuje już nie tylko banki sięgają po sprawdzony w innych branżach pomysł na szybki rozwój sieci dystrybucji. Na podobny pomysł wpadli również zarządzający Expanderem – największym doradcą finansowym na polskim rynku. Strategia zakłada budowanie nowych placówek przede wszystkim w byłych miastach wojewódzkich. Kluczem do sukcesu ma być znalezienie odpowiedniego partnera, który zna lokalny rynek i będzie potrafił dotrzeć do klientów, będących potencjalnie zainteresowaniu usługami Expandera. Otwiera to nowe perspektywy przed tą firmą – na mniejszych rynkach spokojnie funkcjonują sobie mali, niezależni pośrednicy. Prawdopodobnie to oni głównie będą zainteresowani nową ofertą – zwłaszcza, że Expander nie ma jakiś dużych wymogów kapitałowych. Nie da się również ukryć, że jest to posunięcie skierowane przede wszystkim w Open Finance. Expander w przeciwieństwie do Open Finance ma już dość dobrze znaną markę i łatwiej mu przekonać partnerów do współpracy. Nowe placówki będą trochę skromniejsze w wystroju od oryginalnych oddziałów Expandera. Mniejsze również będzie też w nich prawdopodobnie zatrudnienie. Warto przypomnieć, że taki, franchisingowy szlak, przetarły jakiś czas temu z dużym sukcesem Dominet Bank i MultiBank. Co również warte zauważenia – zyskają również niektóre banki, które w ten sposób „poszerzą” swój zasięg działania.