Skarżymy się na głównie ubezpieczenia komunikacyjne

Ponad 60 proc. skarg zgłoszonych od stycznia do końca września w Biurze Rzecznika Ubezpieczonych, dotyczyło ubezpieczeń komunikacyjnych. To nie nowość, posiadacze „czterech kołek” stanowią największą grupę petentów Rzecznika od samego początku funkcjonowania tego urzędu.

Rzecznik Ubezpieczonych opublikował raport na temat skarg, jakie zgłaszano do niego w związku z ubezpieczeniami w pierwszych trzech kwartałach tego roku. W okresie od stycznia do końca września br., było ich łącznie 6212.

Pomimo rosnącej popularności podmiotów specjalizujących się w dochodzeniu odszkodowania w imieniu klienta, wciąż znaczna większość skarg (78,2 proc.) zgłaszana jest bezpośrednio przez pokrzywdzonych, a jedynie 21,8 proc. za pośrednictwem podmiotów do tego wynajętych.

W czym pomoże Rzecznik Ubezpieczonych (poradnik)

Podobnie jak w latach ubiegłych, tak i w tym roku dominującym wśród skarg obszarem ubezpieczeń są komunikacyjne. Aż 61,5 proc. skarg związanych było właśnie z polisami dla zmotoryzowanych. Na drugim miejscu, choć ze znacznie mniejszą wartością, uplasowały się skargi z tytułu ubezpieczeń na życie (15,2 proc.). Inne rodzaje polis budziły zastrzeżenia w znacznie mniejszym stopniu.

Źródło: opracowanie własne na podstawie http://www.rzu.gov.pl/

Na co najczęściej skarżyli się Polacy? Najczęstszym zarzutem zawartym w skargach wpływających do Rzecznika Ubezpieczonych był ten dotyczący zbyt niskiej wysokości przyznanego odszkodowania lub świadczenia (35,9 proc.). 27 proc. skarżących zarzucało ubezpieczycielom niesłuszne oddalenie roszczenia. Opieszałość w postępowaniu odszkodowawczym przeszkadzała aż 12,2 proc. poszkodowanym w wypadkach.

Źrodło:opracowanie własne na podstawie http://www.rzu.gov.pl/

Niemało problemów z ubezpieczycielami mieli kierowcy. W przypadku budzących najwięcej kontrowersji ubezpieczeń komunikacyjnych, najwięcej skarg (35,5 proc.) zgłaszano w związku z ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych. Problematyczne okazały się również: sposób naliczania składki za polisę, jej wymiar oraz tzw. podwójne OC. Problemy związane z assistance, Zieloną Kartą czy NNW kierowcy i pasażerów stanowiły znikomy odsetek wśród wszystkich zgłaszanych skarg.

Pozostałe informacje na temat skarg zgłaszanych do Rzecznika w raporcie „Skargi kierowane do Rzecznika Ubezpieczonych dotyczące problematyki ubezpieczeń gospodarczych oraz zabezpieczenia społecznego w okresie III kwartałów 2009 roku”, który można pobrać tutaj.

Wszystko o ubezpieczeniach w jednym miejscu

Źródło: Bankier.pl