Wzrasta zapotrzebowanie rynku pracy na pracowników wyspecjalizowanych w social media. Znajomość facebook’a i możliwości, które daje, nie wystarczy, aby osiągnąć sukces – mówią specjaliści ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej i zapraszają tegorocznych maturzystów na warsztaty z social media.
Social Media Marketing Manager, Social Media Specialist, Social Media Animator, PR i Social Media Manager – Internet pęka w szwach od liczby ogłoszeń rekrutacyjnych na stanowiska związane z wykorzystaniem mediów społecznościowych w działaniach marketingowych firm. Rośnie też liczba osób, które chciałyby zajmować się tym zawodowo.
– Konieczna jest znajomość podstaw zachowań człowieka w świecie nowych technologii, komunikacji wizualnej oraz spostrzegania obrazu. Bez tej wiedzy zrozumienie fenomenu facebook’a jest niemożliwe – znamy jedną stronę medalu – mechanizm działania serwisu społecznościowego oraz jego możliwości. Warto spojrzeć na niego z szerszej perspektywy, poznać przyczyny jego wad i ograniczeń oraz zastanowić się nad kierunkami rozwoju – tłumaczy Agata Pasikowska, członek Laboratorium Zaawansowanych Technologii w Psychologii, wykładowca Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej i pracownik Artegence, agencji mediów interaktywnych specjalizującej się w marketingu i reklamie elektronicznej.
Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się m.in. jak tworzyć grupy, fanpejdże i budować społeczność, jak mierzyć efekty prowadzonej kampanii oraz jak w praktyce wykorzystać wiedzę o psychologii użytkownika. Zajęcia odbędą się w dniach 5-8 września 2011 r. w godz. 17.00-20.00 w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej przy ul. Chodakowskiej 19/31. Poprowadzi je Agata Pasikowska. Zgłoszenia można przesyłać na adres strefa@swps.edu.pl.
Warsztaty odbywają się w ramach Strefy Młodzieży SWPS. Uczelnia organizuje je w związku z uruchomieniem nowej specjalności na kierunku psychologia – psychologii nowych technologii. Kandydaci, którzy się na nią zdecydują będą mieli do wyboru jedną z trzech specjalizacji: interakcję człowiek-komputer, komunikację wizualną lub psychologię społeczeństwa informacyjnego.
Źródło: SWPS