Spróbuj czegoś nowego z Visa

Sześciotygodniowa, wielowymiarowa kampania promocyjna „Spróbuj czegoś nowego z Visa” zachęca posiadaczy kart Visa do płacenia nimi zarówno w stacjonarnych punktach sprzedaży, jak i w sklepach internetowych. Centralnym elementem promocji jest konkurs zachęcający użytkowników kart Visa, aby podjęli nowe wyzwanie w swoim życiu, użyli przy jego realizacji karty Visa i podzielili się zdjęciami oraz filmami wideo, dokumentującymi to, czego dokonali.

Trwającą od 27 lutego do 9 kwietnia br. promocję wspiera m.in. telewizyjna kampania reklamowa. Dodatkowo, w wybranych czterech miastach Polski, osoby odwiedzające centra handlowe będą miały okazję zetknąć się z tzw. rozszerzoną rzeczywistością, innowacyjną zabawą opartą o najnowszą technologię – po raz pierwszy w Polsce wykorzystaną na tak szeroką skalę.

W ramach konkursu „Spróbuj czegoś nowego z Visa” osoby, które dokonają płatności z Visa, zarejestrują transakcję na stronie konkursowej www.konkurs.visa.pl oraz opiszą lub udokumentują na zdjęciu albo nagraniu audio-wideo, czego nowego spróbowali w życiu dzięki płatności kartą Visa, będą mogły zdobyć atrakcyjne nagrody. Codziennie do wygrania są 24 karty przedpłacone Visa o wartości 200 zł każda, raz w tygodniu przyznawana jest nagroda w postaci karty przedpłaconej Visa o wartości 1000 zł, natomiast nagrodą główną w konkursie jest samochód osobowy – hybrydowa Toyota Auris Premium Style.

„Kartami Visa płacimy za rzeczy, które kochamy, których pożądamy lub których po prostu potrzebujemy. Chcemy zachęcić posiadaczy kart Visa, żeby podzielili się z nami tym, co nowego udało im się zrobić w życiu – może to być zarówno pierwszy tort upieczony dla swojego dziecka, jak i bilet lotniczy na podróż dookoła świata” – tłumaczy Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.

W ramach promocji na mieszkańców wybranych polskich miast czekają wyjątkowe atrakcje. W wybrane dni marca i kwietnia osoby odwiedzające centra handlowe – Złote Tarasy w Warszawie (14-15 marca), Bonarkę w Krakowie (21-22 marca), Magnolię we Wrocławiu (28-29 marca) oraz Galerię Bałtycką w Gdańsku (1-2 kwietnia) – będą mogły doświadczyć, czym jest tzw. rozszerzona rzeczywistość. W wyselekcjonowanych miejscach w galeriach powstaną specjalne strefy Visa, w których będzie można m.in. spotkać się ze zwierzętami, doświadczyć lądowania na Księżycu czy spotkania z UFO. Osoby odwiedzające te miejsca otrzymają dodatkowo kupony rabatowe do wykorzystania u partnerów akcji – w sieciach C&A (Kraków) oraz Intersport (Warszawa, Wrocław, Gdańsk). Eventy będą wspierane bardziej tradycyjnymi działaniami reklamowymi w poszczególnych centrach handlowych – m.in. animacjami na ekranach.

„Zachęcając posiadaczy kart Visa do wzięcia udziału w naszej promocji, staraliśmy się zadbać o to, aby mogli oni spróbować czegoś nowego z Visa. Być może wizyta w centrum handlowym i zakupy opłacone kartą Visa sprawią, że ktoś po raz pierwszy zetknie się z pokazem rozszerzonej rzeczywistości, udokumentuje to na zdjęciu lub filmie i wygra w konkursie” – komentuje Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.

Promocję „Spróbuj czegoś nowego z Visa” wspiera intensywna kampania reklamowa w telewizji (emisja spotów m.in. na kanałach TVP, w kanale Polsat oraz TVN), internecie (reklama display m.in. w serwisach Onet.pl, Interia.pl, Wp.pl) oraz w wybranych punktach sprzedaży (m.in. w kasach PKP Intercity czy w sieciach handlowych Piotr i Paweł, Alma i Tesco). Oba spoty reklamowe biorące udział w kampanii zostały w całości przygotowane i wyprodukowane w Polsce – można je obejrzeć tutaj (spot 1) oraz tutaj (spot 2). Za strategię, kreację kampanii i produkcję spotów odpowiedzialna jest agencja reklamowa Saatchi & Saatchi, natomiast zakupem mediów zajął się dom mediowy MEC.

Możliwość wykorzystania materiałów reklamowych związanych z promocją w komunikacji ze swoimi klientami otrzymały także banki-wydawcy kart Visa.

Kampania telewizyjna wspierająca promocję Visa, jako pierwsza w całej Europie, wykorzystuje nową identyfikację wizualną marki, a także nowe hasło – „Visa zawsze, wszędzie” („Visa always on”).

Organizacja nawiązała także współpracę z popularnymi vlogerami – Cyber Marianem oraz Pauliną Mikułą prowadzącą blog „Mówiąc inaczej”. Oboje przedstawią swoim odbiorcom w specjalnych materiałach wideo, czego nowego spróbowali razem z Visa.